• Anonym (Orsakar MF)

Detta kan inte vara en slump. Orgasm ger mig MF

Jag har varit gravid två gånger under loppet av två år, har alltså inte lätt för att bli med barn. 
    Första gången höll jag mig från allt vad sex och onani hette till vecka 9, onanerade (utan att penetrera med någonting), fick orgasm och började blöda på en gång. Blödde i en vecka innan foster osv kom ut. Veckan innan hade vi sett hjärtat slå.

Blev gravid igen. Höll mig från sex och onani till vecka 5. Onanerade (utan att penetrera), fick orgasm och började blöda direkt. Fick MF. 

Det kan inte vara en tillfällighet, mina missfall måste ju bero på att jag fick orgasm. Hur kommer det sig annars att jag fick två missfall efter varandra och DIREKT efter orgasm?

• Svar på tråden Detta kan inte vara en slump. Orgasm ger mig MF
  • Anonym

Det är nog snarare så att dina orgasm sätter igång själva blödningen när missfallet redan hänt. Det gjorde det på min syster, hon började blöda direkt efter sex men när hon gick till läkaren hade hon inte något gravidhormon kvar i kroppen och de sa att fostret måste ha varit dött ganska länge och att sexet liksom bara satte igång kroppen att släppa ut allt. 

• Anonym
    Anonym (grönis) skrev 2013-02-14 11:41:14 följande:
    Fast det där är klippt från stycket som handlar om Hotande missfall, alltså när man ser tecken på missfall, ex blödning. Så det är inte en rekommendation i allmänhet utan om man uppvisar tecken på ett annalkande missfall!
    Kan upprepa mitt svar till inlägget före: Men om hon har fått missfall båda gångerna så kanske det är värt att prova att låta bli?
  • Anonym
    Anonym (grönis) skrev 2013-02-14 11:41:14 följande:
    Fast det där är klippt från stycket som handlar om Hotande missfall, alltså när man ser tecken på missfall, ex blödning. Så det är inte en rekommendation i allmänhet utan om man uppvisar tecken på ett annalkande missfall!
    Ja, så är det. Dessutom är det så att anledningen till att man avråds från sex ofta  är rent psykologisk, för att om det blir missfall ska mamman inte behöva gå runt och tro att det berodde på att hon haft sex...
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-14 11:43:03 följande:
    Kan upprepa mitt svar till inlägget före: Men om hon har fått missfall båda gångerna så kanske det är värt att prova att låta bli?
    Kanske så att hennes kropp helt enkelt inte stöter bort fostret efter missfall. Genom att låta bli fördröjer hon antagligen bara något som kommer att hända så småningom ändå. 
  • Anonym (grönis)
    Anonym skrev 2013-02-14 11:43:03 följande:
    Jag uttalade mig inte om huruvida TS bör låta bli orgasm eller inte, jag kommenterade bara ett citat som var ryckt ur sitt sammanhang. Jag ville bara nte att folk läser det citatet och tror att det är en rekommendation till alla.
  • Anonym
    Anonym (grönis) skrev 2013-02-14 11:45:28 följande:
    Jag uttalade mig inte om huruvida TS bör låta bli orgasm eller inte, jag kommenterade bara ett citat som var ryckt ur sitt sammanhang. Jag ville bara nte att folk läser det citatet och tror att det är en rekommendation till alla.

Vid en riskgraviditet kan det hända att läkaren avråder kvinnan från att få orgasm eller från att ha samlag. Det kan gälla under en viss period av graviditeten eller under alla nio månaderna. Avhållsamhet kan bli aktuellt:

när som helst om en oförklarlig blödning uppstår  under de första tre månaderna om kvinnan har haft flera missfall eller hotande missfall tidigare  under de sista tre månaderna om kvinnan har drabbats av förtidsbörd eller hotande förtidsbörd tidigare eller om det finns tecken på att förlossningen kan komma att starta i förtid  om fostervattnet går  om moderkakan ligger framför barnet (så kallad placenta previa)  under de tre sista månaderna om kvinnan väntar tvillingar eller fler. www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_aer_gravid/haelsa_och_livsstil/sex_under_graviditeten/

Hon kanske har haft risk-graviditeter?
  • Anonym (Orsakar MF)

Men första gången såg vi den lilla inte långt innan, såg ett hjärta som slog. Jag onanerade och PANG, missfall. 
    Vi är under utredning, senaste graviditeten var via IVF. Måste kolla med dem vid nästa undersökning för det känns inte ok.  

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-14 11:45:23 följande:
    Kanske så att hennes kropp helt enkelt inte stöter bort fostret efter missfall. Genom att låta bli fördröjer hon antagligen bara något som kommer att hända så småningom ändå. 
    Jo, förvisso, men jag skulle ha blivit oroad ändå om det varit jag :/
  • spermadonator

Intressant tråd. Eftersom man brukar avråda kvinnor som haft två missfall eller fler i rad från sex under de tre  första graviditetsmånaderna så misstänker man förmodligen ett samband. Det finns läkare som är övertygade om att sex kan framkalla missfall, men det är antagligen väldigt känsligt att ta upp till debatt eftersom så många kvinnor då skulle känna sig utpekade och anklagade.

• Anonym
    Anonym (Orsakar MF) skrev 2013-02-14 11:51:08 följande:
    Men första gången såg vi den lilla inte långt innan, såg ett hjärta som slog. Jag onanerade och PANG, missfall. 
    Vi är under utredning, senaste graviditeten var via IVF. Måste kolla med dem vid nästa undersökning för det känns inte ok.  
    hm, det är visserligen ganska märkligt, säger läkarna att där kan finnas något samband eller? 
  • Anonym
    spermadonator skrev 2013-02-14 11:53:40 följande:
    Intressant tråd. Eftersom man brukar avråda kvinnor som haft två missfall eller fler i rad från sex under de tre  första graviditetsmånaderna så misstänker man förmodligen ett samband. Det finns läkare som är övertygade om att sex kan framkalla missfall, men det är antagligen väldigt känsligt att ta upp till debatt eftersom så många kvinnor då skulle känna sig utpekade och anklagade.
    Det är klart att sex kan trigga igång ett missfall, men då är det inte en normal graviditet utan kvinnan har tex problem med försvagad livmoderhals eller tidiga sammandragningar. Då kan hon lika gärna få missfall av att cykla uppför en jobbig backe som att få orgasm.
  • spermadonator
    Anonym skrev 2013-02-14 11:56:37 följande:
    Det är klart att sex kan trigga igång ett missfall, men då är det inte en normal graviditet utan kvinnan har tex problem med försvagad livmoderhals eller tidiga sammandragningar. Då kan hon lika gärna få missfall av att cykla uppför en jobbig backe som att få orgasm.
    Om det inte hade varit en normal graviditet så hade det heller inte funnits någon anledning att ge rekommendationer om att avstå sex under de första tre graviditetsmånaderna.

Jag antar att barn och barnafödande anses vara något typiskt kvinnligt och det är därför det är något som styrs av så pass mycket "feel good", irrationella och motsägelsefulla åsikter och påståenden. Det är egentligen märkligt att man låtit det förbli så då barnafödande är en ganska central del av våra liv och av hela samhället.

Personligen tycker jag att varje avbruten graviditet borde utredas och orsaksbestämmas så att man hade bättre på fötterna för framtida blivande mödrar. Vad ska man undvika för att ge det barn man väntar bästa möjliga förutsättningar?
  • Anonym (Flera)

Efter flera m.f och MA kan jag lugnt säga att nåt sex under graviditet blir det inte här! Maken är helt införstådd med det. Inte heller kommer  jag lyfta tungt eller överanstränga mig på nåt annat sätt. Man vet ju nämligen aldrig exakt vad som påverkar och att avstå sex är ju inget offer alls i sammanhanget om man väl får barn sen!

Svar på tråden Detta kan inte vara en slump. Orgasm ger mig MF