• Mariaviktoria

Sluta med sertralin tvärt

Hej! 
    Har en liten fråga, är det någon här som slutat med sertralin tvärt? Och i så fall vad har ni fått för biverkningar? 
    Jag vet att man inte ska sluta med dem tvärt men min läkare ber mig bara ringa till vuxen psyk som ber mig ringa till min läkare igen och jag är så (ursäkta) förbannat trött på att dom verkar mer förvirrade än mig så jag har mer eller mindre gett upp hoppet om nya tabletter. Har bara varit utan sertralinet i två dagar och det känns som jag ska svimma så fort jag rör på mig. Äter normalt 100mg och har ätit dem i ca 8 månader. 
    Kan tillägga att jag väntar på samtal från min läkare sen i fredags men som sagt, dem ser tydligen inte allvaret i situationen.

• Svar på tråden Sluta med sertralin tvärt
  • pernilla78

Man ska aldrig sluta tvärt. Börja med att trappa ner långsamt. Jag vet, skittråkigt, långsamt och segt men det enda rätta.

Lycka till!

(10 år med Citalopram nu)

• Mariaviktoria
    pernilla78 skrev 2013-02-14 21:17:04 följande:
    Man ska aldrig sluta tvärt. Börja med att trappa ner långsamt. Jag vet, skittråkigt, långsamt och segt men det enda rätta.
    Lycka till!

(10 år med Citalopram nu)
    Jo absolut det vet jag! 
    Men känns som ja inte har något val nu :( Med tanke på läkarnas insats i det hela. Men har tänkt ringa vårdcentralen imorgon och ska allt tala om hur jag mår ang allt detta.

Tack du :)  
  • vesslan12

Jag har samma medicin och det händer att jag glömmer den ibland när jag somnar på soffan. Tar dom alltid på kvällen och dagen efter när jag glömt är jag som förbytt. Mår så dåligt och har världens humörsvägningar.

Jag har testat många olika antidepp och de jag hade innan sertalin slutade jag tvärt med för att jag tyckte att jag mådde bättre. Det som hände då var att jag åkte rakt ned under ytan och nådde verkligen botten.

Ingenting jag rekommenderar!

• Spacekotten

När jag glömt ta sertralin två dagar i rad mår jag jättedåligt. Känner mig svag och yr och får ångest. Längre än så har jag inte vart utan. Hoppas du kan få dina tabletter så du slipper sluta tvärt, det är varken bra eller roligt :/

• Jimpanesovic

Men varför har du slutat tvärt med dom? Det är inte bra och du kan ju tyvärr får jobbiga biverkningar. Har du tabletter hemma så ta din dagliga dos tills du kan få ett uttrappningsschema.

Svar på tråden Sluta med sertralin tvärt