• Anonym (Ledsen)

Orolig som bara den - står bostadslös

Hej

Jag & min sambo har ett barn ihop men vår relation håller inte -  därför väljer vi separera.  

Vi hyr en andrahand här i sthlm och jag har fått flytta x-antal gånger pga. är bostadslöshet

Jag behöver ALL tips jag kan få (förutom köpa lägenhet för det har jag inte råd med)

Jag är även redo (och lite rädd)  att flytta utanför sthlm OM SÅ DET KRÄVS, allt för en 1:a handskontrakt så att jag och mitt barn inte står i gatan snart....

Jag har är mammaledig just nu, men ORKAR absolut inte ta ett lån, köpa bostad m.m då jag inte har den ekonomin. 

Det gör så himla ont i hjärtat just nu, att jag mår dåligt över livet.

Snälla bidra med allt ni kan, länk eller ett tfln-nummer, vad som helst som kan hjälpa en vilsen själ...

/Orolig mamma     

• Svar på tråden Orolig som bara den - står bostadslös
  • Väntarpåtur

Gråter Livet är orättvist ibland

• ModestyB

Stena Fastigheter har öppnat sin kö igen för intresseanmälningar, registrera dig där. Kolla Bostad Stockholm varje morgon-bostadssnabben.

• Anonym

Har du inga föräldrar som kan hjälpa dig? Flytta hem till dem om det är sådan kris!

• SupersurasunkSara

Kika runt lite bland förorterna och tänkt på att från tex Gnesta så är det ca 1 tim kommunalt till Sthlm och det finns många städer som man kan jobba i och inte supersvårt att få lgh.

Ställ dig i kö överallt, på de flesta ställena är det gratis men man måste uppdatera lite då och då. Kolla in i portar och ring privata värdarna själv dock som du säger så är det bostadsbrist och de flesta värdarna går på trevlighet OCH betalningsförmåga. Inte alla privata värdar har en kö att ställa sig i så smartast är om du ringer i månadsskiftet till dem, då säger de flesta upp lgh nämligen och har man tur som en tokig kan man få en lgh.

Kolla också de olika kommunernas hemsidor så brukar de ha listat värdarna i sin kommun, kommunala som privata.

• Anonym

Annonsera i "önskas hyra" både i tidningen och på blocket! På det viset har jag fått de flesta av mina bostäder.

• nymedlem

Ikano bostad kan du registrera dig på. Dem har fastigheter i södra förorterna.

• Ms H

Ring till alla hyresvärdar i orter/städer runt Sthlm, borde inte vara så svårt att få bostad typ 5 mil bort.

• Anonym

Hur ser ditt liv ut i övrigt? Jobbar du? (var?), går barnet på dagis/i skolan?

Jag kan varmt rekommendera dig att söka dig ut mot västerås/enköping/bålsta. Det finns många privata värdar där och man kan ha tur att hitta billiga lägenheter (halva priset mot Stockholm och förstahandskontrakt). Det är bara 50 min till Stockholm med tåget om du jobbar.

Svar på tråden Orolig som bara den - står bostadslös