• mellieB

ni med barn som haft bältros?

Hej, min snart 1åriga dotter har bältros. Vi upptöckte de första prickarns för 2v och 3dar sen. Sen kom de fler och några är nu sår men några är fortfarande blåsor. Hon har otroligt ont och vi ska ge ipren och alvedon varvat va 4tim. Min fråga är hur länge detts sks hålla på? Är ju så fruktansvärt synd om henne och hon är konstant trött. Äter si så där med.

• Svar på tråden ni med barn som haft bältros?
  • Liverithe

Har hon verkligen bältros fast hon är så liten? Du menar inte vattkoppor? För vattkoppor låter det som lång tid, vad säger sjukvårdsupplysningen?

• Coração

Sonen hade bältros som tvååring. Jag tror det tog nästan fyra veckor från att de första utslagen syntes tills han i alla fall var så bra att han kunde sova på nätterna :/ Det var inte alls roligt, jag kan tänka mig att han hade ont :( Ha tålamod, det blir bättre!

• mellieB

Ja hon har bältros hon hade vatten koppor när hon va 3mån då storebror fick de. Är bekräftat av läkare oxå. Usch 4v aa då är dd ju inte så långt kvar men lider nåt fruktansvärt med henne man ser verklihen smärtan i hennes ögon ibland

• Hallodar

Ja usch, hade det själv när jag var liten runt bröstkorgen och ryggen. Kommer fortfarande ihåg hur hemskt jävla ont det gjorde. Kunde knappt andas och nu har jag stora knöliga ärr från blåsorna(så går det när man måste klösa) . Hoppas det går över snabbt, jobbigt när hon är så liten och inte förstår:(

• starkochälskad

Dottern hade bältros när hon var fem, läkarna sa att det var det värsta utbrottet de sett. Hon fick medicin samt smärtstillande. Smärtan höll väl i sig i två-tre veckor.

Hoppas det blir bättre med din dotter snart {#emotions_dlg.flower}  

• Liverithe

Oj, låter hemskt! Trodde inte det var möjligt. Hoppas hon blir frisk snart och att du går några bra tips i tråden!

• mellieB

Äntligen sov hon som en ängel inatt och vaknade glad såren är nästan helt borta bara små skorpor. Vi kom för sent för stt få medicin så hon har bara fåtr smärtstillande va 4tim. Men nu verkat hon frisk. Dessa 3v har vart dd värsta vi och hon vart med om usch!

• MarMar85
    starkochälskad skrev 2013-02-16 12:20:04 följande:

Dottern hade bältros när hon var fem, läkarna sa att det var det värsta utbrottet de sett. Hon fick medicin samt smärtstillande. Smärtan höll väl i sig i två-tre veckor.

Hoppas det blir bättre med din dotter snart {#emotions_dlg.flower}  

Hej! Hur gammal är din dotter idag? Är hon helt frisk i övrigt? Min dotter är oxå 5 år och fick bältros tidigare i somras. 
Svar på tråden ni med barn som haft bältros?