Anonym (smurfan) skrev 2013-02-16 18:15:48 följande:
det låter ju nästan som jag själv skrivit detta. Jag dock flyttade ändå. mina barn är 3 o 5år, pappan vägrade skriva på flyttpapper. men skatteverket skrev över dom efter utredning. de första de går efter e dygns vila. vi hade vxl vis boende varannan vecka. så de kunde inte gå på de. då jag lyckats få barnomsorg på nya orten och han inte betalat sin så han vart av med den så tog de fågelvägen till deras dagis o där vann jag.
jag flyttade pga jobb när vi gick i sär och pga skyddande av barn då han misshandlade min dotter.
Han bråkar om ALLT o då menar jag verkligen ALLT. går också på BUP med min 5åring. pappan kommer aldrig heller till sådana möten.
Jag har fått nog av han så jag har stämt han på vårdnaden. han dök inte upp i rätten, men lyckades ändå genom telefon att komma överrens om att han skulle bara ha varannan helg. bor 20 mil i mellan varandra.
Vi går även på samarbets samtal för att se om de går att få nån rät sida på detta. Dock bröt han de första han gjorde med de uppg han fick av soc. så de blir ett intressant möte till veckan.
ett tips om de e att han bråkar om allt, och du bestämmer dej för att ta en tvist emot han, testa om han e villig att skriva på pass papper. det är handling han kan få problem om han inte skriver på. mitt ex vägrade skriva på med motiveringen att jag inte berättade vart vi skulle åka. men kunde ju inte boka om jag inte hade pass.
har ni testat samarbets samtal. annars kan jag rekommendera de först. då är de en social sekreterare med så blir de att hålla god ton o han kan inte komma med bråk lr dumma ursäkter för de tar de på direkt.
lycka till
Ok jobbigt! Men då har du det värre, och det är nog därför skatteverket till slut godkände en flytt. MIsshandel är allvarligt. Min ex sambo misshandlar mig bara psykiskt. Säger att han vill ha dem varannan vecka men inte år för mig, men visar inget som helst intresse när jag föreslåt att vi ska vänja barnen suggsessivt vid det och samtalen på bup etc som han inte kommer på. Han hittar nåt att jäklas om hela tiden och när jag reagerar så säger han att jag bara är bitter för att han hittat en ny. Jag har fått gå så långt att jag tom ljuger om att jag har ny för att slippa höra om hur avundsjuk han tror att jag är etc.
Han ljuger dessutom om saker för sin familj och vänner ang saker jag sagt etc. Spridit ut rykten om att jag ringer och skriker på honom på hans möten, vilket inte är sant. Sanningen var att jag har messat ang om han kan vabba en gång. Han verkar njuta av att folk pratar skit om mig, vilket kommer fram till mig på omvägar.
Han gör mitt liv och indirekt barnns liv till ett helvete, samtidigt som han spelar den "oskyldig". Fruktansvärt beräknande är han och jag känner mig orolig inför framtiden,,