• Längtar efter Dig

Nybliven singelmamma i gbg...

Har precis tvingats lämna pappan till mitt barn... Efter att han gång på gång ljugit och undanhållt saker för mig. Sonen är bara 3 månader... Hur som helst nu är jag singelmamma. 

Hur får ni singelföräldrar allt att gå runt?
    Finns det kanske fler singelmammor i gbg som vill träffas/prata?         

★ 121114 kom William, mitt hjärta ★
  • Svar på tråden Nybliven singelmamma i gbg...
  • Singelmamma10

Hej

Tråkigt att du blivit utsatt för lögner men starkt av dig att lämna det.

Ingen som ska behöva bli utsatt för det som nybliven förälder.

Har alltid varit själv med min lilla. Hennes pappa ljög ordentligt.

Man klarar sig själv men det kan vara tufft ibland.

Har du några runt dig som kan ställa upp? Man får anpassa livet efter situationen som passar en själv och barnet. Ta den hjälp du kan få? Kommer han ställa upp som pappa?

Ekonomiskt är också tuffare men det finns bostadsbidrag, underhållsstöd mm. Massor av rabatter på kläder, blöjor mm.

Du kommer fixa det här. Lycka till! 

• Rosahjärta

Heeejsan !!Detta kommer du att klara galant !! :)

jag finns i Varberg och är 21 år gammal och vill gärna lära känna andra mammor :). Jag är självstående till min son på två år.
    Lita på sin inre styrka är viktigt för alla har den.Ja vill gärna prata lite om du vill :)

kraaaam !

• Längtar efter Dig
    Singelmamma10 skrev 2013-02-16 22:10:44 följande:
    Hej
    Tråkigt att du blivit utsatt för lögner men starkt av dig att lämna det.
    Ingen som ska behöva bli utsatt för det som nybliven förälder.

Har alltid varit själv med min lilla. Hennes pappa ljög ordentligt.
    Man klarar sig själv men det kan vara tufft ibland.
    Har du några runt dig som kan ställa upp? Man får anpassa livet efter situationen som passar en själv och barnet. Ta den hjälp du kan få? Kommer han ställa upp som pappa?

Ekonomiskt är också tuffare men det finns bostadsbidrag, underhållsstöd mm. Massor av rabatter på kläder, blöjor mm.

Du kommer fixa det här. Lycka till! 
    Hej!
    Ja, jag var tvungen att lämna honom... Mådde mestadels dåligt med honom. Konstigt nog älskar jag honom och önskade så att han ändrade på sig. Men har insett att han aldrig kommer göra det, så därför lämnar jag honom. Jag kommer aldrig kunna lita på honom. 
    Jag har en del släktingar och vissa vänner som kan ställa upp ibland om det krisar sig som tur är. Han arbetar och på lediga dagar har han sitt andra barn sedan ett tidigare förhållande så jag kommer nog inte få så mkt hjälp av honom. Han är kommer nog träffa sin son när det passar honom bara, vilket gör mig så arg. Arg för att han inte bryr sig om sin son.

Det bli tufft ekonomiskt ja, men jag får be om hjälp om lite barnpassning och så får jag helt enkelt arbeta extra när jag slutat amma :(

Hur löser du biten med att träffa nån ny? Några planer på det eller lägger du sånt på hyllan? Kanske redan träffat nån? I så fall hur? :)          
  • Längtar efter Dig
    Rosahjärta skrev 2013-02-18 20:37:14 följande:
    Heeejsan !!Detta kommer du att klara galant !! :)

jag finns i Varberg och är 21 år gammal och vill gärna lära känna andra mammor :). Jag är självstående till min son på två år.
    Lita på sin inre styrka är viktigt för alla har den.Ja vill gärna prata lite om du vill :)

kraaaam !

Hej, oj du var ännu yngre när du blev ensamstående. Hur får du allt att gå runt? Får du någon hjälp av pappan nångång? Av din familj?

Frågar dig också... Har du några planer på att träffa nån ny? Vart "letar du"? 
  • Rosahjärta
    Längtar efter Dig skrev 2013-02-19 01:15:08 följande:

Hej, oj du var ännu yngre när du blev ensamstående. Hur får du allt att gå runt? Får du någon hjälp av pappan nångång? Av din familj?

Frågar dig också... Har du några planer på att träffa nån ny? Vart "letar du"? 
    hehe :) joo.. Nä får inte så mycket hjälp av min familj, mamma har ställt upp när ja varit tvungen att åka till skolan vilket har varit till en stor hjälp men annars gör jag allt själv. var näära på att gå in i väggen och då kontaktade jag min sons pappa och sa till han att han gärna få ha sonen varannan helg och de gick han med på.

Jag har faktist haft två förhållanden sen de tog slut med pappan för två års sen och det har funkat bra. Träffat de båda killarna på nätet då ja i princip inte har någon fritid eller umgängeskrets.

jag gick med en sida som heter happypancake. tycker den e skeeetbra !

Ja tycker själv det är viktigt att må bra, för det är viktigt.
    Sen har ja inte planerat att träffa någon , det har bara blivit så :) hehe.

Den ena killen var inte alls mogen för att vara tillsammans med en som är en mamma , som ja. Så nu e man singel igen :D och det är skönt de också ;)
  • Längtar efter Dig
    Rosahjärta skrev 2013-02-19 12:59:02 följande:
    hehe :) joo.. Nä får inte så mycket hjälp av min familj, mamma har ställt upp när ja varit tvungen att åka till skolan vilket har varit till en stor hjälp men annars gör jag allt själv. var näära på att gå in i väggen och då kontaktade jag min sons pappa och sa till han att han gärna få ha sonen varannan helg och de gick han med på.

Jag har faktist haft två förhållanden sen de tog slut med pappan för två års sen och det har funkat bra. Träffat de båda killarna på nätet då ja i princip inte har någon fritid eller umgängeskrets.

jag gick med en sida som heter happypancake. tycker den e skeeetbra !

Ja tycker själv det är viktigt att må bra, för det är viktigt.
    Sen har ja inte planerat att träffa någon , det har bara blivit så :) hehe.

Den ena killen var inte alls mogen för att vara tillsammans med en som är en mamma , som ja. Så nu e man singel igen :D och det är skönt de också ;)
    När började din son sova hos sin pappa då? Vilken tur att han ville ha honom över natten. Har du inte vänner också som kanske kan ställa upp?

Okej, då ska jag kolla på den sidan.. den var gratis också såg jag :) Tack för tipset!! :)

Nu när du är singel känner du inte att du saknar någon att dela allt med?    

Ursäkta att jag frågar så många frågor men undrar så hur jag ska få mig själv att räcka till för min son och även för mig själv.  
  • Rosahjärta
    Längtar efter Dig skrev 2013-02-20 15:58:28 följande:
    När började din son sova hos sin pappa då? Vilken tur att han ville ha honom över natten. Har du inte vänner också som kanske kan ställa upp?

Okej, då ska jag kolla på den sidan.. den var gratis också såg jag :) Tack för tipset!! :)

Nu när du är singel känner du inte att du saknar någon att dela allt med?    

Ursäkta att jag frågar så många frågor men undrar så hur jag ska få mig själv att räcka till för min son och även för mig själv.  
    Har inte så mycket vänner efter det att ja flyttade tillsammans med pappan och vi flyttade till ett helt annat län så..

Nä de gör ja inte :). Ja trivs väldigt bra med att va själv , men de tror ja inte alla gör kanske, men för mig funkar det väldigt bra. De gäller att va lycklig även om man inte lever tillsammans med någon , det tycker jag är viktigt.
    Att man ska kunna va glad och känna ro över att kunna va själv också.

Ja tycker det som hjälpt mig mest är att ja har valt att jobba väldigt mycket med mig själv som människa. Och ja tror att om inte ha hade gjort de så hade ja kanske inte känt såhär som ja gör nu , på samma sätt.

Sen är det upp till var och en hur de vill göra med sitt liv. Men ja tänker som såhär : Hur ska du kunna bli fullt lycklig i en relation om du inte är fullt lycklig bara med att va med dig själv. :)

Det kommer att räcka till. Du ska se till att må bra. Ut och gå eller träna. Gör saker som får dig att må bra helt enkelt.
    Nu när man är föräldrer så har man ansvar över att må bra , inte bara för sin egna del , utan också för barnet. Så att barnet också mår bra. :)
  • Theonsmamma

Hej! Jag har varit självstående sen pojken var 3 mån och allt går super bara man vill det. Man måste planera in mer då man är själv :) jag bor i Gbg och vill gärna träffas!

• Längtar efter Dig
    Theonsmamma skrev 2013-02-25 07:45:35 följande:
    Hej! Jag har varit självstående sen pojken var 3 mån och allt går super bara man vill det. Man måste planera in mer då man är själv :) jag bor i Gbg och vill gärna träffas!

Hej! :)

Jag skriver ett meddelande till dig ist :)  
Svar på tråden Nybliven singelmamma i gbg...