• Sally Cinnamon

Vi som äntligen är gravida efter ivf 2013

Tänkte vi kunde samlas här och diskutera både njutbara och inte så njutbara (men efterlängtade) krämpor och känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 11:13
    Länk till listtråd med BF-datum etc.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m69109112.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 11:28
    Länk till bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m69524489.html
  • Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter ivf 2013
  • Jenkis
    Sally Cinnamon skrev 2015-07-01 11:22:02 följande:

Gratulerar Miniminguez! Coolt det där när det plötsligt funkar av sig självt. Verkar som om en bunt av oss väntar smått igen. Hur går det för Vincents mamma?

Även du eller?
  • langtarefterbarn78

Vad tråkigt Sally, beklagar!

Jag blev gravid efter vårt tredje FET, på vårt sista frysta embryo. Tyvärr upptäcktes en avvikelse på kub men vi har valt att försätta graviditeten. Gjorde moderkaksprov och det gick bra. Men graviditeten har kantats av oro. Är i vecka 20 nu och går på ul varannan vecka. Vi hoppas att allt ska gå bra och att det inte ska va ngt allvarligt.

Hoppas ni har det bra allihopa!

• Amie77

Hur går det för allihop?

Vi är äntligen på G med ett FET-försök (har 2 blastisar och 2 2-dagars i frysen) och har tagit första kontakt med kliniken. Om allt går enligt vår plan så lär det bli insättning i februari. Men, men... Man vet ju aldrig vad som händer.

Annars är vår son nu 2 år och några månader och alldeles fantastisk. Så klart! :)

• FrunIHuset

Hej alla :) Vår son är nu 2 år, pratar hela dagarna. Ibland undrar man om det finns någon mute-knapp på de små haha!!
    Han förgyller vår vardag med saker vi aldrig trott vi skulle få vara med om. Jag kan titta på honom i evigheter och bara le :) Riktig kärlek som inte går att förklara!

På måndag föds vårt andra barn med planerat kejsarsnitt. Denna graviditet har varit kantrad av mycket foglossning, huvudvärk och illamående så ska bli skönt att vara klar ;) 

Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Millavanilla

Dottern är nu 2,5 år. I november blev jag helt plötsligt spontant gravid. Tvåan kommer i juli. Graviditeten kom som en chock.

Skulle gjort ett FET i maj men embryot klarade inte upptiningen. Vi gav upp allt. Gav bort alla bebissaker och så hände detta. :)

• Amie77

Men så kul med syskon på gång också!! Fantastiskt!

Jag hoppas att vi lyckas med vårt försök, men kan helt ärligt säga att sekundär barnlöshet för mig inte alls bär med sig samma "måste fungera"-känsla som primär barnlöshet. Tar det inte så tar det inte och då hamnar vi i den absurda situationen att vi måste tänka p-medel då jag inte vill bli gravid efter fyrtio. :D

FrunIHuset: Får jag fråga om det var du som ville ha planerat kejsarsnitt eller om läkarna tyckte det? Ska inte sticka under stol med att en av anledningarna till att det inte skulle göra alltför mycket om det inte blev syskon är att jag är rädd för ytterligare en förlossning...

• Sally Cinnamon

Vi har samlat nya krafter (och stålar!) och är på G med ny ivf i DK. Sprayar nu, känns konstigt att göra om allt igen. Lycka till med era nya små/nya försök!

• FrunIHuset
    Amie77 skrev 2016-01-07 12:56:56 följande:

FrunIHuset: Får jag fråga om det var du som ville ha planerat kejsarsnitt eller om läkarna tyckte det? Ska inte sticka under stol med att en av anledningarna till att det inte skulle göra alltför mycket om det inte blev syskon är att jag är rädd för ytterligare en förlossning...

det var jag som ville ha planerat snitt :) Fick svår bristning vid förra förlossningen och var livrädd för att spricka igen.
    Det var inga som helst problem att få snitt :) och vilken underbar upplevelse det var! Dottern ligger nu vid bröstet och äter, exakt 7 dagar gammal!!
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Amie77

Åh, stort grattis, FrunIHuset!! Så fint!

Jag sprack inte, men blev klippt och sydd i typ 45 minuter efter förlossningen tror min man (som dock var bebisrusig då så honom kan man ju inte lita på, haha). Dessutom gick förlossningen riktigt snabbt, BM skrattade till (inte på ett för mig negativt sätt), då hon såg hur snabbt jag öppnat mig så jag var i enorm smärtchock. Usch, vill inte föda barn igen! :( Ska se vad jag kan göra för planerat snitt. Ska se till att vara påläst innan.

Sally Cinnamon: Lycka till! Kommer inte ihåg hur det funkar, blir det ÄP början av februari eller nåt då?

• Sally Cinnamon
    Amie77 skrev 2016-01-18 20:14:52 följande:

Åh, stort grattis, FrunIHuset!! Så fint!

Jag sprack inte, men blev klippt och sydd i typ 45 minuter efter förlossningen tror min man (som dock var bebisrusig då så honom kan man ju inte lita på, haha). Dessutom gick förlossningen riktigt snabbt, BM skrattade till (inte på ett för mig negativt sätt), då hon såg hur snabbt jag öppnat mig så jag var i enorm smärtchock. Usch, vill inte föda barn igen! :( Ska se vad jag kan göra för planerat snitt. Ska se till att vara påläst innan.

Sally Cinnamon: Lycka till! Kommer inte ihåg hur det funkar, blir det ÄP början av februari eller nåt då?

Samma här med förlossningen! Öppnade sista fyra hur snabbt som helst, inga toppar och dalar alls i värkarna, bara konstant hell. Men det har jag förträngt nu :) fattar dock den som inte vill göra det igen!!

Och precis, plock i början feb om allt går som det ska. Känns surrealistiskt.
  • Amie77

Jag är på G, men inte i ruvarstadiet än, och det känns spännande!

Har haft kontakt med kliniken denna cykel och nu väntar vi på omslag på ÄL-stickorna. Bör komma inom fem-sex dagar. Så om allt går enligt plan så ruvar jag en blastocyst nån gång i v 8! Men vi har ju bara två blastisar i frysen ( samt två 2-dagars, men det känns ju dumt att prova med 2-dagars först) så vem vet hur det går?

Hur långt har du till TD? Så spännande! Stort lycka till!

• Sally Cinnamon

Ah, så spännande! Verkar smartast att prova med de bästa först skulle jag nog också tyckt. Lyxigt ändå att ha lite såna val att ta ställning till. Stort lycka til!
    Testdag den 23, en halv evighet.

• Amie77
    Sally Cinnamon skrev 2016-02-14 09:50:27 följande:

Ah, så spännande! Verkar smartast att prova med de bästa först skulle jag nog också tyckt. Lyxigt ändå att ha lite såna val att ta ställning till. Stort lycka til!
    Testdag den 23, en halv evighet.

Tack så mycket!

Ja, jagär jätteglad att de valde att odla vidare på några embryon som inte såg så bra ut vid 2-dagarsstrecket (annars undviker de blastocystodling på CvL om jag förstått det rätt) för en 2-dagars kan ju lika gärna vara körd dag 3 - nu vet jag ju i alla fall att den klarat 5 dagar. :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter ivf 2013