• olandssol

Någon som provat amningsthe? Hjälpte det?

Hej! Jag undrar om du har provat amningsthe och vad gav det i så fall för effekt?

• Svar på tråden Någon som provat amningsthe? Hjälpte det?
  • ummabdilleh

sj behovde jag ingen hjalpmedel for amma, men har en van som testade nan nasspray..hon sa att det funkade

• Barbamama08

Jag drack det men vet inte hur bra det funkade. Det var gott och definitivt inget farligt för bebisen. Try it.

• Barbamama08

Något som garanterat hjälpte var öl förresten. Det är värskedrivande och fick verkligen igång mjölkproduktionen.

• Annelie 76

Jag gillade inte smaken.

Jag fick Syntocinon nässpray utskrivet istället och det funkade bra. BVC-sköterskan kan skriva ut det, bara att ringa men man får betala det själv. Kostar 100-150kr beroende på apotek.  

• ummabdilleh
    Barbamama08 skrev 2013-02-16 17:15:41 följande:
    Något som garanterat hjälpte var öl förresten. Det är värskedrivande och fick verkligen igång mjölkproduktionen.
    detta gar de i balkan landerna. finns utan alkohol
  • olandssol

Annelie varför och hur gammal var din bebis då du fick detta nässpray? Min bebis är 4 månader och jag har alltid känt att jag har lite för lite mjölk trots att jag ständigt ammar för att få större mängd. Konstigt att min BVC ssk ej sagt att detta spray finns!?! Tänker att det kanske bara är i början det används?

• coco channel

Tet var bra för mig ammade mitt barn bara min mjölk tills han var 6månader, hade inte mycket mjölk fösta två månader använde jag flaskan.

• Barbamama08
    Annelie 76 skrev 2013-02-16 17:16:15 följande:
    Jag gillade inte smaken.

Jag fick Syntocinon nässpray utskrivet istället och det funkade bra. BVC-sköterskan kan skriva ut det, bara att ringa men man får betala det själv. Kostar 100-150kr beroende på apotek.  
    Nej, Syntocinon är inget som gör att man får mer mjölk utan det hjälper bara till att driva ut mjölken.

Läkemedel kostar lika mycket på alla apotek, det ska inte vara någon skillnad. Har du varit med om att det har varit olika priser så beror det på att du har hämtat ut andra läkemedel med läkemedelsförmån under samma år.
Svar på tråden Någon som provat amningsthe? Hjälpte det?