• sissi76

hur slutar man älska?

Hej
    jag är kär i mitt ex så är det. Och jag vet inte ens varför. Men när man har gemensamma barn är man tvungen att träffa honom, smsa, ringa... det är skitjobbigt! Hur slutar man älska någon??? Alla tips o erfarenheter är välkomna! Tungan ute Tack!

• Svar på tråden hur slutar man älska?
  • Nyfiken gul

att älska någon som person och som ens barns förälder - det slutar man nog aldrig att göra. 

Men att fortsätta älska någon som en person man kan tänka sig att börja om med - då snackar vi annat.

Anledningen till att man gjorde slut finns ju alltid kvar, hur nära vänner man än är när man hämtar och lämnar barn.

men jag skulle tro att man behöver hålla distans, skaffa sig ett nytt liv, ett eget liv som inte inbegriper exet.

och man kanske också får lära sig att exet är ett ex och att det inte automatiskt är honom man ska vända sig till när man vill berätta saker. Det är inte honom man ska messa och säga godnatt. 

Man får lära sig att hålla en föräldrarelation till honom.  Det som rör barnet är den information som ska gå mellan en, sen har han faktiskt inget annat att göra med ditt liv.

Man ska inte vara otrevlig eller sluta vara vänner, men man måste för sin egen skull skapa distans så man får en chans att låta känslor svalna och lättare kunna gå vidare.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden hur slutar man älska?