• Bräckehäxan

Graviditetspenning - beviljad eller nekad?

Väntar på besked från försäkringskassan!
    Nyfiken på hur stor del som faktiskt blir beviljade!

Skriv gärna en liten kommentar i tråden om vad du sökt, blivit beviljad och vad du jobbar med!

Jag jobbar som förskollärare med barn 1-3 år. Vet att det är väldigt olika i min yrkeskategori, många får men många blir också nekade om jag förstått rätt...       

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Graviditetspenning - beviljad eller nekad?
  • SE123

Fick besked om beviljad graviditetspenning idag, sjukt glad !

• mx5

Beviljad 75% men sökte på 100% Jobbar som Butikschef med mkt tunga lyft.

• SE123

Mx5, jag också men jag fick beviljat helt.. Vilken bransch är du i? Känns ju riktigt surt att behöva jobba 25%, kan överklaga vara en idé?

• mx5

Jag är butikschef på Granngården. Vi säljer mkt produkter i 25 kg säckar och vist jag har en del kontorsarbete men inte så att jag har fasta timmar utan när det är lugnt en stund så sitter jag bakom kassan...

• Little Lina

Blev beviljad i v 19 tror jag det var. Jobbar inom kriminalvården. Hade säkert fått det tidigare om jag berättat för chefen tidigare. Berättade i v 14 men allt pappersarnete tog tid på mitt jobb.

• JMorina

Jag blev beviljad 100% båda graviditeterna fom att vi visste att jag var gravid. Runt v8 var jag i när jag fick gå hem båda gångerna. Jag jobbar som färgoperatör.

• Jaol

Jobbar som ekonomibiträde i ett gymnasiekök. Blev beviljad 100 % fr.o.m. v. 36. Kunde säkert fått gå några veckor tidigare men chefen var sen med att fylla i blanketterna.

• Skruttan88

Jag går in i vecka 18 imorgon och jobbar inom byggbranschen, visst är maxersättningen 60 dagar innan bf eller har jag misstolkat? Ska ansöka och försöka få full ersättning, när senast måste jag göra det isåfall?

• klarabella87