Dasha skrev 2013-03-08 12:14:51 följande:
Egypten är väl billigt, om man vågar...
Angåenge det som jag sa om Lotus/Agii Apostoli, så är det LIDL 50 meter bort, så man sparar mycket på att laga mat själv. Och så tre fina barnvänliga stränder nära (cirka 500 meter bort).
Jag själv ska dit med barnet, efter att ha suttit i flera månader och läst om olika stränder och länder.
Men vi ska till ett mycket sämre hotel, fast för dyrare peng!
De är elaka på fritidsresor: väntar tills det billgaste hotellet tar slut, och sedan sänker priser på näst billigaste. För att jämföra, det där hotellet 2 veckor inkl. flyg kostade 22ooo för ett par vecckor sedan, och nu är det bara 14000! Det gör ont i mitt hjärta att se hur fint hotellområdet är! Och jättestora balkoner, och på vår balkong är det max 2 pers som får plats!
Resor till Egypten är väl inte särskilt billigt? Eller hur menar du?
Er resa blir nog också bra, det är många hotell som ser fina ut i katalogerna/på nätet o självklart lockas man!
Men boendet är ju inte allt - förhoppningsvis så spenderar man inte semestern alltför mkt på hotellrummet
Annars kan ni väl boka om, får man inte boka om en gång gratis med Fritidsresors avbeställningsskydd? Fast det kanske inte gäller rabatterade resor förresten..
Men hör av dig till dem o fråga!
Fritidsresor är inte elaka utan det är så det fungerar på samtliga charterbolag; priserna styrs av tillgång o efterfrågan - o ibland sänks eller höjs priserna rejält från en dag till en annan, för att därefter kanske gå åt totalt motsatt håll.
Därför är det bra att hålla koll åt vilket håll priserna går, eller att kolla priserna ofta för då kan man få en hum om vad man anser att en resa skulle vara värd.
Var glad åt er resa som ni har bokat nu, det blir säkert jättebra