• Viktoria123

Bästa blöjan för spädbarn

Vilken blöja tycker ni är bäst till spädbarn/små bebisar?

Har en kille på 3 veckor och har provat libero och pampers.
    Libero tror jag läcker. annars vet jag inte varför hans tröja varit fuktig flera gånger. Och pampers tycker jag fastnar i hans stjärt (inte jätte hårt) så man måste dra loss den när man byter..

Anton - 130127
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa blöjan för spädbarn
  • Mithra

Vår är 3 veckor och vi har använt libero från start, tycker dom är bäst! Har läckt en gång och det för att min sambo slarvat. Annars har väl bodyn varit fuktig (upptill, aldrig nedtill)) men det är för att det varit varmt och blivit svettigt.

• Leilon

Har bara provat libero till mina barn och varit nöjd.

• sophiie

Sonen är tre veckor, vi använder pampers. Libero har vi provat men de känns för hårda/stela.

Men dottern så använde vi huggies, vet inte om de säljs längre. Vi har tittat runt men utan framgång.

Så mitt tips är finns huggies i din butik prova

• Lily38

<3 PAMPERS!! haha.. nä men jag gillar dem starkt. Haft till båda barnen o har aldrig läckt, inga utslag el nåt sånt. Jo nu ljuger jag, deras easy up läckte på äldsta sonen efter ett tag o då använde vi Liberos up and go istället. Har provat icas o huggies o willys men har av olika anledningar inte gillat några av dessa. Willys är väl iof oki men liite för hårda o klumpiga på nåt vis..

• fluu

Vi har testat pampers,libero och huggies. Libero bara läcker på dottern och huggies har hon alltid varit för smal för. Så vi kör med pampers.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Viktoria123

Kan nog vara värt att testa libero igen då och se till att vara noga när vi sätter på dem :) Gillade dem mycket mer än pampers egentligen..

Anton - 130127
  • Sara1985

Vi har Libero till sonen på 2 veckor men de läcker ofta uppåt. Fattar inte varför.

• Faktamamman

HAHAHAHAHA.... det är ju inte blöjan som läcker! Det är våra barn.
    Ingen blöjproducent garanterar att sin blöja kan hålla inne allt! Hitta en blöja som passar formen och byt upp i storlek när det blir vått runt kanterna. 

• enlitenbitkaka

Är ju så olika för alla. Vi gillade Libero tills hon blev 6mån, då började de läcka och varje bajsblöja innebar klädbyte. Nu kör vi Pampers och de håller tätt, glipar lite väl bak i svanken dock och luktar alldeles för starkt.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
Svar på tråden Bästa blöjan för spädbarn