• FruLiniz

extremt illamående!

Hej!
    Jag går in i vecka 9 på onsdag, och denna graviditeten har varit helt överextrem... Har dom senaste 2 veckorna haft ett extremt illamående, dygnet runt!
    Köpte seaband och dom fungerar på såvis att dom minskar illamåendet liiite, viket jag märker så fort jag tar av dom.

Tabletter fick jag av BM men det funka ej då jag blir För trött och pendlar med min äldsta dagligen (skola i annan kommun) Så riskera att somna bakom ratten - Nej tack.

Har ni några tipps?
    Jag har säkert missat hur mycket som helst jag skulle kunna prova! 

*Stolt mamma till Isa född 2005-08-13 och stolt fru till Fredrik 2012-12-12
  • Svar på tråden extremt illamående!
  • Vendelsö

Googla på hyperemesis gravidarum, det kan vara det du har. Har själv genomgått tre sådana graviditeter. Be att få träffa en läkare genom mvc. Det finns olika mediciner att prova. Jag har ätit en kombination av lergigan, lergigan comp och pyridoxin och det hjälpte relativt bra. Man blir trött av lergigan, men lergigan comp innehåller koffein och effedrin och de tabletterna blir jag bara trött av de första dagarna. Om du kräks väldigt mycket kan du bli inLagd för uppvätskning vid behov. Sök hjälp. Visst illamående är normalt i början men inte ständigt illamående.

• FruLiniz

Tackar, får kolla upp det omgående med BM!

*Stolt mamma till Isa född 2005-08-13 och stolt fru till Fredrik 2012-12-12
  • Karat

Hej jag själv har fått utskrivet primperan vilket hjälper super mott illamående

Svar på tråden extremt illamående!