• Sigrid77

Bo själv i 2:a (58 kvm) med bebis & 2-åring - erfarenheter?

Hur bor ni? Jag ska ha barn och har en 2-åring och bor i en 2:a med öppen planlösning mellan kök och vardagsrum och sen ett sovrum där det får plats en 160 cm säng och en spjälsäng. Folk säger till mig jag borde flytta innan bebisen kommer så 2-åringen får ett eget rum.

Någon som har tankar runt detta? 

• Svar på tråden Bo själv i 2:a (58 kvm) med bebis & 2-åring - erfarenheter?
  • sophiie

En tvååring behöver inget rum. Men du kanske önskar mer privatliv.

• mylittlepony

Oftast så behöver man inget eget rum när man är så liten. Du kan gott bo kvar ett tag.

• mia maria

Jag tycker inte heller att barnen behöver egna rum när de är så små!

Har du inte annars möjlighet att flytta din säng till vardagsrummet då, o dela av lite snyggt?

Hur som helst så tycker inte jag att du ska ha bråttom att flytta, utan gör det i lugn o ro isådanafall, när du känner att du har hittat ett bra boende

Själv lever jag ensam med två barn på 3½ resp. 9 år, o visserligen så bor vi i en trea, men barnen delar iaf rum o det funkar superfint!
    Lillkillen är ju inte så ofta uppe på deras rum utan han har leksaker i kök samt vardagsrum på nedervåningen, så därav får storebror vara ifred uppe på rummet när han har kompisar där tex.
    Annars så är vi mest alla tre på nedervåningen faktiskt, när vi är hemma tillsammans. 

• fågelungarna

Bor själv med två barn 1 & 4 år i lgh på 62 kvm. Fyraåringen har hittills inte alls haft önskemål om eget rum, utan vi sover alla i sovrummet ihop. Numera delar barnen en 90-säng, och jag sover i min 120-säng kloss intill. Inga bekymmer. Det där med eget rum känner jag personligen att initiativet ska komma från barnet, inte från mig. Nu ska vi snart flytta, för att drömboendet råkade dyka upp, men annars hade vi nog bott kvar på det här sättet minst fram tills att stora skulle börja skolan.

• 3bairns

Vi bor just nu i en trea på 72 kvm och är 5 pers. Det funkar även om det blir konflikter men det blev det även när vi bodde i hus med 4 sovrum, lekrum och vardagsrum.

• Strålar

Jag bodde på 59 kvm med 2 barn, men det var iofs en trea men funkade utmärkt :) barnen delade rum. Inget problem. Bsrn behöver inte eget rum! Nu bor jag större så de har eget rum men det är sällan de är där ändå ;)

Svar på tråden Bo själv i 2:a (58 kvm) med bebis & 2-åring - erfarenheter?