• Äldre 18 Feb 14:33
    2025 visningar
    3 svar
    3
    2025

    Gravid/Mamma i Dalarna (Borlänge) 2013?

    Hej! Jag är 23 år och nybliven mamma, sonen är född 9/1-13, det är mitt första barn. Tyvärr så har jag inga vänner som också är hemma och söker därför andra blivande/nyblivna mammor i närheten som kanske är intresserade av lite träffar eller liknande?
    Jag ses gärna på en fika eller för att gå ut och ta lite promenader, man kanske till och med kan ses för lite genensam bebisshopping! Vad som helst :)
    Tycker att det blir lite långdraget att endast vara hemma med min lilla hela dagarna när sambon jobbar, skulle därför vara jättekul att kanske träffa lite nytt folk i "samma situation"! Jag bor i Borlänge, Bullermyren.  

    Jag har även startat en grupp på FB om någon är intresserad: https://www.facebook.com/#!/groups/618068254885555/ 

  • Svar på tråden Gravid/Mamma i Dalarna (Borlänge) 2013?
  • Äldre 18 Feb 14:40
    #1

    Hej!
    Jag är mamma till 2 tjejer och bor mellan Falun/Borlänge. Ena är 4 år och den andra är 5 mån. Vet inte så mycket vad Borlänge kommun erbjuder, men öppna förskolan i Falun (Elsborg) är jag nöjd med. De har öppet vissa dagar enbart för mindre barn 0-6 mån och för lite äldre vissa dagar. Har ännu inte lyckats ta mig dit förutom på måndagar tyvärr. När jag var nybliven mamma med ett barn och inte hade några vänner gick vi ofta till öf. Har träffat mycket bra folk där!

    Jag kan annars tänka mig att träffas och promenera! Gå är alltid skönt!!

  • Äldre 18 Feb 14:45
    #2
    Marilyn skrev 2013-02-18 14:40:40 följande:
    Hej!
    Jag är mamma till 2 tjejer och bor mellan Falun/Borlänge. Ena är 4 år och den andra är 5 mån. Vet inte så mycket vad Borlänge kommun erbjuder, men öppna förskolan i Falun (Elsborg) är jag nöjd med. De har öppet vissa dagar enbart för mindre barn 0-6 mån och för lite äldre vissa dagar. Har ännu inte lyckats ta mig dit förutom på måndagar tyvärr. När jag var nybliven mamma med ett barn och inte hade några vänner gick vi ofta till öf. Har träffat mycket bra folk där!

    Jag kan annars tänka mig att träffas och promenera! Gå är alltid skönt!!

    Hej! Kul att någon svarar, jag har tänkt att jag ska kolla upp det där med ÖF nästa gång vi ska till BVC, jag har för mig att det brukar sitta lappar med info där! Tack för tipset! :)

    Jag är ute och promenerar nästan en gång om dagen på vardagarna, skulle vara roligt att promenera med sällskap någon gång! :) 
  • Äldre 23 Nov 01:15
    #3

    Hejsan!
    Hoppas inte tråden dött, för är väldigt intresserad av att träffa andra mammor då jag har en son på 1 år :) Bor i Borlänge, 22år och inga vänner som har barn . Skriv gärna som det finns intresse för och ses! :)

Svar på tråden Gravid/Mamma i Dalarna (Borlänge) 2013?