• EvaSofie

Althera mot skrik, inga andra symptom

Vår tjej på snart 8 veckor har skrikit från början. De första 5-6 veckorna ammade jag och då skrek hon nästan jämt. Mycket strulig amning. Vi provade att ge ersättning och hon blev en annan bebis! Mätt och glad! I ett dygn. Sen började skriket igen men på andra sätt. Magen kajkade ur. Efter nästan två veckor tyckte Bvc vi skulle prova Althera. Vi började i torsdags kväll, lördagen märkte vi förbättring och söndagen var helt skrikfri! Sen igår, måndag, var skriken tillbaka. Jag undrar om någon mer har erfarenhet av Althera på bebis som bara har skrik som symptom. Alltså inte eksem, utslag och massa annat. När blev det bättre? Hade ni bakslag?

• Svar på tråden Althera mot skrik, inga andra symptom
  • Catasita81

Min bebis var sån!
    Hon är fem månader nu. Jag märkte stor skillnad efter flaska nr två. Nästan lite läskigt efter så många veckors skrik.
    Det jag kommer ihåg är att skriket tar inte helt slut över en dag tyvärr, även om det ändras och det FINNS skrikfria dagar. Tyvärr är ofta tarmen skadad efter veckor med mjölk och därför tar det tid innan bebisen helt enkelt har läkt i magen. Men du ska veta att en härligare tid väntar!! Glad

• EvaSofie

Tack för att du svarade! Känns hoppfullt! Hur gammal var hen när ni började med mjölkfritt? Hur mycket skrek hen före/efter bytet?

• Catasita81

Emma skrek nonstop från tidig eftermiddag, hela kvällen fram till 2-3-4 någon gång då hon slocknade av utmattning. Hon var aldrig still under dygnet utan vred sig och spände sig. Och hon skrek, inte grät. När hon var 6 veckor provade vi altheran efter besök på barnakuten, ditskickade av bvc. Var som att vända på en hand Glad
    Hon är idag 5,5 månad, glad pigg solstråle, men har dock fortfarande en krånglande mage som inte vill ge sig. Hon är oftast förstoppad. Så imorgon bär det av till läkaren för ytterligare undersökningar så att inget är "fel".

Hur fungerar din bebis mage på Altheran? De ska helst bajsa varje dag på ersättning, i alla fall varannan. I mjölkfri ersättning finns ingen tillsatt laktulos, därför blir de ofta förstoppade. Laktulos behövs därför oftast tillsättas!! De är (i alla fall här på bvc) lite snåla med information. Miniform hjälper oftast mot gaserna som tyvärr är en bieffekt av laktulosen.
    Hoppas hon mår bättre nu! Men fråga på om jag kan hjälpa dig på något sätt! Glad

Svar på tråden Althera mot skrik, inga andra symptom