Ordis skrev 2013-03-17 17:42:52 följande:
Jag har aldrig förstått och inte heller accepterat varför man måste sälja sådan skit? Lura sina stackars vänner att köpa skitprodukter så som Mary Kay. Hade en bekant som efter en halvtimmes "playdate" (hade barn i samma ålder) kommer och påpekar att min hud hade behövt bra produkter som Mary Kay och jämförde Mary Kay med de "dyra märkerna" och skulle vara lika bra som Bioterm, Cliniqe, Dior o.s.v. Varför skulle jag använda Mary Kay om jag aldrig skulle använda skit som Dior och billigt krafs som Cliniqe och Bioterm?
För det första blir man förolämpad för man har rosacea, som man faktiskt lyckas hålla i någorlunda skick med riktiga hudvårdsprodukter, att ens hud ser ut att vara i dåligt skick och sedan försöker man sälja på sin nya bekant massa produkter för man själv ska tjäna pengar? Behöver jag nämna att jag aldrig hört av mig igen? Maken till fräckhet!
Man använder naturligtvis vilken produkt som helst. Produkten står i samma klass som Dior, Biotherm, dvs hög klass. Man kan inte jämföra Mk´s produkter med billiga som Max factors hudvård.
Mary kay har produkter för alla åldersklasser och för problemhy som Acne och Rosacea.
Det har inte alla märken, därför kan man säga att det är hög klass på dom.
Har man hittat en bra produkt OCH ett bra jobb med en bra marknadsplan, försöker man att vittna om den! Dvs prata om den, visa produkterna, bjuda på prover och smink så att alla får prova den. Man får prova gratis!
Hur många produkter får du göra det med?
Sen vill inte alla jobba lika mycket, då kommer skitpratet om att pådyvla och lura.
Det gör det med alla jobb, avundsjukan och jantelagen är stor i Sverige, tyvärr!