• Mamma100procent

Träffa andra små AS-barn i Gbg

Min son fyller 5 och utreds för Asperger. Jag undrar om det finns någon annan i samma sits i Göteborgsområdet som kan tänka sig en liten lekträff??! Kanske på t.ex Universeum ( min lille killes favoritställe). Jag är i stort behov av att få bolla med andra föräldrar i samma sits och jag tror min son hade trivts bra med någon som är åt samma håll som han själv!

• Svar på tråden Träffa andra små AS-barn i Gbg
  • Mamma100procent

Ingen mer? Kanske är ovanligt med asperger hos en 4-5 åring?
    Om jag kallar det högfungerande autism istället då?

• Innerlig

Min dotter är mycket äldre än din lille kille, hon är ju tio, blir elva i år... och vi har inte fått någon diagnos fastställd ännu. Jag bor i Göteborg i alla fall och skulle gärna ses och lära känna.

• Mamma100procent

Hej innerlig!
    Vad har din tjej för intressen då?? Vi kanske kam hitta någon gemensam nämnare trots åldersskillnad?!

• Guldtrollsmamman

Hej!

Jag bor i närheten av göteborg och har en dotter med AS. Hon är några år äldre än din son (fyller 10 i år) men de tankar man som förälder känner att man gärna skulle dela med andra som är i liknande situation är kanske de samma ändå. Kanske kan barnen också finna gemensamma nämnare trots ålderskillnad? Min dotter älskar också Universeum:) Messa mig gärna om du vill.

• Mamma100procent

Vad trevligt! Då är vi några stycken nu då! Och era tjejer är ju nästan jämgamla!!
    När ses ni helst då? En vardagseftermiddag är nog lugnast på universeum va?

• Guldtrollsmamman

Vardagar är ju helt klart lugnast på Universeum och jag gissar att era barn också trivs bäst när det inte är allt för stökigt:) Tyvärr är jag bara ledig torsdagar o fredagar. Skulle någon tors el fre närmaste veckorna funka för er?

• Mamma100procent

Innerlig och Guldtrollsmamman, jag har skickat medd till er nu med förslag på dag för träff. Hoppas ni kan!

Finns det fler Aspergerbarn med förälder som vill komma så hojta till!

Svar på tråden Träffa andra små AS-barn i Gbg