Isnogood skrev 2013-02-20 21:54:36 följande:
Rent krasst, så tycker jag att din trådstart påminner om en ganska vanlig familjesituation, vad det gäller att behöva komma hem skaplig tid på kvällarna.
-Med tiden lär man sig att bli en baddare på att pussla, lirka ut minutrarna ur timmarna o ta lärdom av varje motgång för hur man i n t e skall göra nästa tillfälle.
-Inga vänner med barn i liknande ålder?
Går ju o göra mycket mer på "hemmaplan" o ändå vara på annan plats o ges möjligheten att träffa andra vuxna, när man är ett "gäng", vare sig barnen är med, eller ej.
En vän som känner en vän osv
De som inte kan respektera, o acceptera, att man har barn att ta hand om, lär inte heller vara god nog att lägga energi på.
Nu menar jag att människor som inte vill ha / är intresserade av barn, är dåliga, utan bara det att de då inte lär vara någonting för oss barnföräldrar, att lägga energin på
"Svamlar"
Nja, nu är jag själv i situationen där jag inte har någon farmor/farfar i närheten samt en pojke som har känner sig otrygg att sova borta. Jag känner väl själv att jag trivs bra men någon gång behöver man kunna komma bort, ladda baterierna men som det blivit så är det väldigt svårt. Som sagt lite mer komplicerat.