• Anonym (TS)

Var kan man få tag i drogtest?

Var kan man få tag i/köpa säkra drogtest om man inte vill bland in sjukvården eller myndigheter?

Vi bor i en mindre stad.

Tack på förhand för råd

(Det rör sig om ffa amfetaminmissbruk.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-21 09:59
    Förresten; någon som vet vilka drogtester som är bäst, ex urin eller saliv?

• Svar på tråden Var kan man få tag i drogtest?
  • Anonym (TS)
    DreamBitch skrev 2013-02-21 12:04:02 följande:
    Borde du inte märka om han tog amfetamin?
    Jag är ju inte alltid med honom. Och jag blir osäker "är hans pupiller verkligen mycket större än vanligt, det kanske kan skifta en del normalt" "han är pigg men det kan han väl vara ändå" etc
  • DreamBitch
    Anonym (TS) skrev 2013-02-21 10:00:30 följande:
    Är bara lite orolig att beställa från fel sida och att jag råkar få hem sämre eller odugliga tester.
    Testerna du blev tipsad om fungerar alldeles utmärkt.
  • Blåbäret0

Ts, gör det inte!!
    Det finns hjälp, även i mindre kommuner!!
    Du kommer förvandlas till en kontrollant, polis om du tar ansvar för din sambos missbruk/tillfrisknande! Han är en vuxen man, som SJÄLV måste ta ansvar för sitt eget liv!!

Tro mig, jag slåss nu med mitt medberoende, och det du funderar på att göra är riktigt osunt för dig, din sambo, och er relation!! Finns inget farligt som kan hända om din sambo går till en beroendemottagning, och att han ens ber dig att göra såhär är ett stort tecken på att han behöver hjälp! Du kan inte ta det ansvaret över honom, och bli ännu mer medberoende!

Det bästa du kan göra är att uppmuntra honom att gå till NA, och du till Al-anon, även ta kontakt med beroende-enhet.

Han kommer inte att sluta använda för att du agerar rätts-väsende åt honom, det kommer bara sluta i att han lär sig att inte ta sitt egna ansvar, bli bitter på dig, och ni kommer slutligen utveckla en mor-son relation. Ta det från en som vet!!

Finns andra sätt att hantera detta på, som är sunda! Han måste ta tag i det, utan att tvinga in dig i en roll som övervakare.

• Anonym (TS)
    DreamBitch skrev 2013-02-21 13:14:30 följande:
    Testerna du blev tipsad om fungerar alldeles utmärkt.
    Tack för tipsen!
  • Anonym (TS)
    Blåbäret0 skrev 2013-02-21 13:34:09 följande:
    Ts, gör det inte!!
    Det finns hjälp, även i mindre kommuner!!
    Du kommer förvandlas till en kontrollant, polis om du tar ansvar för din sambos missbruk/tillfrisknande! Han är en vuxen man, som SJÄLV måste ta ansvar för sitt eget liv!!

Tro mig, jag slåss nu med mitt medberoende, och det du funderar på att göra är riktigt osunt för dig, din sambo, och er relation!! Finns inget farligt som kan hända om din sambo går till en beroendemottagning, och att han ens ber dig att göra såhär är ett stort tecken på att han behöver hjälp! Du kan inte ta det ansvaret över honom, och bli ännu mer medberoende!

Det bästa du kan göra är att uppmuntra honom att gå till NA, och du till Al-anon, även ta kontakt med beroende-enhet.

Han kommer inte att sluta använda för att du agerar rätts-väsende åt honom, det kommer bara sluta i att han lär sig att inte ta sitt egna ansvar, bli bitter på dig, och ni kommer slutligen utveckla en mor-son relation. Ta det från en som vet!!

Finns andra sätt att hantera detta på, som är sunda! Han måste ta tag i det, utan att tvinga in dig i en roll som övervakare.
    Han vägrar anonyma narkomaner (då är man ju inte anonym längre och dessutom har han kompisar som gått med där för att ragga kunder).

Han skulle aldrig gå till en beroendemottagning om det ens finns någon i den här stan, tänk om någon får veta eller tänk om han förlorar det lilla umgänget han har med sina barn.

Jag uppskattar ditt svar men han vägrar söka hjälp.
  • Blåbäret0

Okej jag förstår... Som missbrukare blir man dock aldrig frisk om man inte tar ansvar för sitt beroende, och sin missbrukarpersonlighet. Att ha ursäkter och undanflykter som han har, är ett tecken på att han inte vill ge upp sitt missbruk.

Vägrar han ordna hjälp bör du vägra vara medberoende. Jag hoppas innerligt att du tänker över ansvaret han vill lägga på dig, och inte tar emot det!
    Och jag uppmuntrar dig igen till al-anon eller anhörigstöds-samtal, jag lovar att det hjälper!

• Blåbäret0

För övrigt har NA/AA/al-anon strikt tystnadsplikt!! Och under de två åren jag vart aktiv i dessa grupper har jag aldrig vart med om att någon skvallrar!! Och varför skulle dem, de sitter ju i samma båt och ger ut sig själva på de viset!

Sedan finns mottagningar på vårdcentraler/sjukhus etc där kissprov bara är en liten, liten del av samtal, körkortsprov (urin), mediciner osv osv. Sedan kan jag tillägga att skulle det raggas kunder, säger gemenskapen ifrån skarpt! Det accepteras inte på sådanna möten, och de är inte välkomna om de har det som system.

Det han ger dig som anledningar är bara ursäkter. Möjligtvis är han rädd som jag får uppfattningen av dig, men det är ändå hans ansvar för att han ska kunna bli frisk. Fastna inte i detta, och ta inte ifrån hans eget vuxenansvar... Då blir han aldrig frisk :((

• Anonym (ssk)

Urin är allra bäst om du vill ha ett korrekt test.

• Anonym
    Anonym (ssk) skrev 2013-02-26 17:59:19 följande:
    Urin är allra bäst om du vill ha ett korrekt test.
    Nä, blodprov är också ett korrekt test.
    Sen är en urinsticka inte det bästa, utan om det är bara om man testar det  i labb som man får det riktiga korrekta svaret.

Men antar du menar det är urin som gör så man längst kan kolla efter droger.
    pga metaboliterna tar längre tid att brytas ned och komma ur urinen.
    Och där med påvisa drogkonsumtion längre, än vad man kan göra i blodet.
  • KES

Varför använder han amfetamin?
    Fungerar han på ett rationellt eller irrationellt sätt när han använder amfetaminet??
    ADHD är ganska vanligt och om han nu fungerar på amfetaminet så borde han gå och få en diagnos. Då får han relevant medicinering och behöver inte vara olaglig längre.

• Gurrish
    Gurrish skrev 2015-10-27 14:47:56 följande:

Finns en hel del sånt HÄR. Säkra och billiga, funkar prima! Skrattande

Edit* 
    vilken jävla bump.. Skrikandes
Svar på tråden Var kan man få tag i drogtest?