• onroadrocky

Hur ska jag gå tillväga?

Alltså, jag har en liten fundering. Jag jobbar som personlig assistent, är inne i v 18 nu ( 17+1) och brukaren jag jobbar med är både aggressiv och utåtagerande, brukaren slåss och fäktas och är ordentligt stark och har gett alla i personalen slag, sparkar, kastade föremål som resulterat i blåmärken och även ryggsmärtor då denne slagit en i personalen över ryggen. Vi har dagliga tunga lyft då vi ej kan förflytta vår brukare i lyft. Så vi får alltid lyfta upp denna från sittande till stående flera ggr per dag då 10 toabesök per dag kan vara ett faktum. Även när vi förflyttar oss med bilen till olika ställen så jobbar vi på trånga utrymmen där vi är extremt utsatta för ev misshandel. 

Jag vet att man kan söka from v 32 hos Försäkringskassan, men jag känner att det här är ohållbart för mig och jag får hela tiden oroa mig för mig själv och mitt barn när jag jobbar. 
    Vad kan jag göra? Och vars ska jag vända mig? Jag vet att jag i första hand måste tala med min chef om EV omplacering. Men om detta nu inte är möjligt att omplaceras, vad kan jag då göra? Det är ju svårt att omplacera som personlig assistent till andra ställen då det är väldigt svårt att komma undan alla tunga lyft, och oftast så väljer ju brukaren själv sina assistenter. 

• Svar på tråden Hur ska jag gå tillväga?
Svar på tråden Hur ska jag gå tillväga?