Finns det något sätt att gå runt lagen?
Jag valde att lämna mina barns far för en tid sedan! Tiden efter separationen har varit mer än turbulent. Han klarade inte av att bli lämnad och tog till drastiska åtgärder och har blivit helt instabil. Han började med otillåtna substanser. Detta ledde till en orosanmälan hos de sociala efter en anmälan från mig där det togs beslut att barnen inte fick vistas hos sin far ensam. Efter trakasserier och förföljelser så valde jag att flytta från orten för min och barnens säkerhet, och det är där mitt problem ligger. Jag bor fortfarande i samma kommun fast 1,5 mil bort. Det är där mitt problem ligger. Jag skulle behöva byta dagis och skola för att få ihop min vardag. Jag jobbar några mil ifrån mitt hem fast åt motsatt håll från skola och dagis. Jag får inte ihop mina dagar och kan inte sköta mitt jobb ordentligt. Men deras pappa säger nej till byte av skola. Dagis är inga problem då de kan ordna dubbel placering. Jag hade hoppas på interimistisk ensam vårdnad genom tingsrätten men fick inte igenom det men fick beslutat om stadigvarande boende för barnen hos mig. Finns det några som helst kryphål att ta för att få en flytt? Skolan han nu går på går med på en utflytt men skolan som han ska börja på vill inte sätta sig själva i skiten... Han är arbetslös/egen firma så det skulle inte vara några problem att för honom att lämna barnen om det någon dag skulle bli aktuellt med vv igen. Det går inte prata med honom och han är fast besluten att göra mitt liv så svårt som möjligt. Jag har påtalat att jag förmodligen kommer förlora mitt jobb vilket han kontrade med att han hoppades på.. Att flytta tillbaka till gamla orten är heller inget alternativ då det ändå tar längre tid att åka till jobbet och förändrar inte min situation. Jag har också kollat med skolskjuts men fick nej för att det inte är basskolan men skulle vi ha vv så skulle jag få rätt till det.