jmynt skrev 2013-03-04 10:30:42 följande:
Jag förstår precis vad du menar, men jag tycker inte att du ska oroa dig för att de ska ta ut bebisen för tidigt, det skiljer bara några dagar på de olika datumen och allt från tre veckor innan till två veckor efter bf räknas som normalt. Om de nu skulle ta ditt barn så en vecka för tidigt i v. 38 tex. så skulle det ändå inte vara någon fara för bebisen. Läkarna kan sin sak de är bra på sånt här. Sen kan jag helt klart tycka att har skulle ha gjort en anteckning i din journal men alla gör iinte det om det bara handlar om nån dag hit eller dit. Man tycker ju dock att de skulle gå efter fvp har fått för mig att det borde vara säkrast men kan ha helt fel.
I vilket fall så kommer du ju inte få en prematur bebis för att datumen skiljer sig ett par dagar. Om du är rädd att bebisen ska vara "för liten" så be om ett tillväxt ul. Lycka till nu så ska du se att det går jätte bra för er.
ja vi skall få ett tillxäxt-ul i v.31-32.
grejen är ang fvp-ul, så sa de "ja du är i v.15+1 så vi kan genomföra provet idag".
men enligt min bm så har de antecknat v.16+1 den dagen och även en vecka längre gången alla dagar.
Jag sa till henne "men herregud! jag var ju DÄR då de sa vilken vecka jag är i!".
men hon går bara efter datorn inte vad jag säger
vilket bf-datum hade du gått efter? jag har börjat gå efter 23 juni nu för då är jag ju längre gången och veckorna går fortare...=)