Tack ni som svarat, blir väldigt glad när jag läser att ni har lyckats på liknande sätt!
Tärnan skrev 2013-02-24 20:26:01 följande:
Då förstår jag att det känns riktigt surt! Har ni fått göra många plock? Vi fick till de på andra försöket, ligger i sin säng och sover.. Hoppas jag iaf.. Ni kommer att klara det!
Vi har bara gjort ett ÄP tidigare, innan det gjorde vi en insemination efter spray + sprutor (lägre dos), så det är tredje gången med den delen nu, och andra gången med ÄP.
Tärnan skrev 2013-02-24 22:29:57 följande:
Påverkar det verkligen inte alls? Hur kan dom då finlira blåsorna de sista dagarna till perfekt storlek? Det i sprutorna gör ju så blåsorna växer, blir det för stora och för många så kan de ju spricka och i värsta fall bli överstimulerad.. Så helt riskfritt skulle jag nog inte säga att det är.. Men jag tror ändå läkarna vet va de gör, ts, dom vet hur mycket du behöver och inte behöver för att bli stimulerad..
Måste bara skriva en grej om det där med att finlira blåsor...
Vid vår förra IVF övervakade de blåsorna med VUL, men det som slutgiltigt avgjorde dag för ÄP var helt klart att de samlade ihop flera par till samma dag och plockade alla på löpande band den dagen. Jag fick sluta med sprutorna en dag tidigare (än normalt) för att tajma in. Blev också överstimulerad med över 40 blåsor, på sista VUL:et innan var de inte alls så många.
Nu är jag i a f igång med sprutorna, har fortfarande svettningar från sprayen men huvudvärken är borta.