• JLP

Ni med erfarenhet av pergotime!

Hej Jag har precis avslutat min första kur med pergotime. Min mens är 4 dagar sen. Har testat 3 ggr. Den första ggn (två dagar innan bim)svagt positivt men tydligt. Andra ggn svagare plus. Och nu på bim+3 absolut negativt på cb test. Jag får alltid min mens på dag 28. Har alla symtom på graviditet. Om det är mf borde det väl börjat blöda nu.... Men får ju inte ens ett svagt plus längre. Tänker att om allt hcg är ur kroppen nu så borde jag väl blött ngt?? Ni som har erfarenhet av pergotime. Kan det förskjuta mensen?? Är jag gravid? Är ngt fel? Hur ska jag tänka?? Jag trodde VERKLIGEN att jag var gravid. Jag vet varken ut el in!! Ska ringa min läkare på mån.

• Svar på tråden Ni med erfarenhet av pergotime!
  • denimbee

Bara att vul kan avgöra tyvärr. Min mens blev aldrig förskjuten av pergo, blev gravid på 4e kuren , 2 dubbel. Avvakta några dagar och testa igen, alternativt kolla om du kan få vul.

• JLP

Ja, det är väl så:( sååå jobbigt med ovisshet!!

• Heidi 982

Jag har ätit min första kur, men vid ultraljudet såg sköterskan ingenting. Tänkte att då kanske ägglossningen kommer senare, och att vi kan mysa på och se. Så i början av denna vecka började jag må illa, ha huvudvärk och det kändes som menssmärtor i magen. Men ingen mens kom. Är mina symptom tecken på ägglossning? Någon som vet, har råd?

• Blingbling

Har samma fråga...någon som tagit Pergotime och fått en försenad mens av kuren?

• sarans

Blingbling - jag väntar själv på mens (eller plus ;)) nu efter min första enkeldos med pergotime. Har BIM här i dagarna, vet inte exakt vilken dag då jag inte testade ägglossningen, fick bara veta dag 12 att jag hade 2 äggblåsor som såg ut att släppa några dagar senare och dag 20 gjorde jag blodprov som visade ägglossningsvärde. Så någon av dagarna i helgen bör jag ha BIM, håller tummarna ;)

Det jag fått höra är att man ska få mens 14 dagar efter ägglossningen +- 1 dag. Mensen kan alltså bli försenad i förhållande till ens normala cykel eftersom pergotime i många fall gör att man får ägglossning lite senare  än vanligt. Så, när man tar pergotime kan man aldrig beräkna mensen utifrån förra mensen första dag utan man måste utgå ifrån när man faktiskt hade ägglossning och räkna ca 13-15 dagar efter det.

• Blingbling

Sarans, japp...det är just därför jag heller inte har helt koll på när jag hade ÄL...testade aldrig den här månaden utan utgick från att cykeln skulle bli lika normal som vanligt på typ 28 dagar. Nu visade det sig att det tydligen är ganska vanligt att äl blir försenad och således också mensen.

För mig innebar det att allt blev 5 dagar försenat och nu har jag lärt mig att jag kommer att behöva äl-stickor i fortsättningen...är ju lite bra att veta så man har koll när "det är dags"

Hur går det för dig? Har något hänt sedan du senast skrev? Plus eller tant röd? Eller är du fortfarande i Limbo-land?

• malmo

Min cykel blev försenad av pergotime. Första gången blev det som för ts och det slutade tyvärr i mf några dagar senare. Andra gången var äl ännu mer försenad än första gången. Den gången blev jag också gravid men då blev testen starkare för varje dag och det slutade med ett barn.

Det gäller att hålla tungan i rätt mun
  • Vili

Min ägglossning blev förskjuten av pergotime och därmed blev också min cykel längre. Hade ägglossning cykeldag 18 och testade positivt cykeldag 35.

Isak 090122 Viggo 120820
Svar på tråden Ni med erfarenhet av pergotime!