• Anonym (Någon?)

Tips på något som kan öka lusten?

Sambo och jag har nästan aldrig sex längre..mkt p ga mig men jag har lixom ingen lust längre..hade inte känt det som någon förlust om jag inte haft sex mer någonsin(just nu)vill inte ha det så här..vi gjorde ett försök för någon vecka sen men det kändes bara konstig..det slutade med att vi sket i det..undrar om det finns något i hälsokost väg eller så som kan hjälpa en på traven lite..inser ju att inte förhållandet mår bra utan närhet men det hjälper inte lusten..Har två småbarn,plus studier så det finns inte mkt tid för bara oss längre och när det väl finns föredrar jag nästan hellre att vila/sova(dör inombords av att skriva det men så är det)

• Svar på tråden Tips på något som kan öka lusten?
  • Anonym

Gör det lite spännande, köp lite roliga leksaker, kanske sexiga underkläder? ;) Låna bort barnen till mormor/ och morfar eller så och gör god middag, dela på en flaska vin och börja med en dusch tillsammans som sedan avslutas i sängen :)

Jag och min sambo har köpt ett väldig bra spel, det är små lappar ihoprullade som man turas om att dra där står det vad man ska göra (tex ge din partner en skön massage där han/hon vill ha den)

• Adrika83

För att få tillbaka lusten så måste ni ta på varann. Nyp tag i rumpan när han (förutsätter att du är kvinnan, annars byt ut med hon) går förbi. Behöver inte vara mer än så. Står han o lagar mat, dra en hand över axeln le runt midjan på han. Ökad beröring stärker det känslomässiga.
    Han kanske gör tillbaka, då bygger man upp en omedveten energi när man blir berörd. Mitt tips iaf.

• Anonym (lust)

Vänta inte på att lusten ska komma till dig, utan försök att ta dig till lusten. Fantisera om det. Tar det stopp så läs om det. Med andra ord försök att mentalt ställa in dig på att du VILL. Kroppen kanske inte alltid hänger med på en gång men det underlättar. Försök att inte vänta tills dess att han tar initiativ utan gör det själv. Börja ta på honom, kyss honom intensivt, som Adrika skrev, ta på varandra och försök bygga upp den där sexuella energin. 

Jag tror att man kan lura hjärnan till att bli upphetsad. Kroppen kan vara ur fas och inte riktigt vilja vara med men man får bygga upp det och sen göra det bästa av det.

Det värsta man kan göra är nog att bara vänta på att man helt plötsligt ska sitta där dyngkåt en dag. Då kan man få vänta läänge!

Apropå hälsokost så har jag aldrig hört talas om något som egentligen fungerar. Men jag har heller inte provat något själv så kan inte ge ett riktigt svar på det. Vet bara att jag hittade tillbaks till min lust genom att se till att ta mig dit. Aktivt jobba på att komma in i tänk runtomkring sex. Nu är det nästan ombytta roller, sambon är trött och jag vill oftare :P 

• FruT81

Börja uppskatta varann rent sexuellt, kramas, pussas mycket, visa era känslor för varann i vardagen- det gör mycket till att börja med. Ansträng er lite med att göra saker ni inte provat.... Gör det lite spännande. Kanske titta på lite porr ihop eller vad dom passar er. Kommer ni bara igång så ska du se att ni vill ha mer sv. Varandra! Lycka till!

Svar på tråden Tips på något som kan öka lusten?