Jag ska till öppenpsyk imorgon. Vad händer där?
Efter väldigt dåliga erfarenheter med VCs kurator skall jag imorgon (idag om man är petnoga) till öppenpsyk för att få någon att prata med b, la och nu undrar jag; när jag kommer dit, vad händer då?
Efter väldigt dåliga erfarenheter med VCs kurator skall jag imorgon (idag om man är petnoga) till öppenpsyk för att få någon att prata med b, la och nu undrar jag; när jag kommer dit, vad händer då?
Du träffar en leg psykolog som ska bedöma om du är "sjuk" nog att få samtal där. Man har oftast tre samtal med denna person. Blir man bedömd att prata så sätts man på kö. Det är alltså inte alltid den psykolog du träffar för bedömning som blir din samtals hjälp sen.
Bedömningen görs för att det sak vara rätt person som pratar med dig. På öppen psyk kan man prata med sjuksköterska, kurator eller psykolog. Behöver man sjukskrivningar och läkemedel träffar man en läkare.
Det är starkt av en person att söka hjälp.
Åh herregud :S
Det kommer gå bra gemini, har följt din andra tråd och den nya som startades, och tycker de är jätte starkt av dig att söka hjälp. lycka till i dag. Håller tummarna för dig
Nu kommer jag här och lägger mig i gen. Men har ju varit på öppenpsyk själv så jag vet.
Det är som solskina säger så att alla inte får gå där. Man behöver ha "riktiga" problem. Inte så att man behöver vara helt koko men man kan inte komma dit för att man haft en dålig dag om vi säger så. De prioriterar de som verkligen behöver hjälp framför lite lättare saker. Det ser jag i ditt fall enbart som positivt för där kan man få ordentlig hjälp också. Såklart lite olika från kommun till kommun men där jag gått så har jag träffat på kunnig personal som tagit mina problem på allvar.
Även där så handlar samtalskontakten till viss del om personkemi, trivs du inte med den du får så har du rätt att byta till en annan på samma ställe!
Lycka till idag!
Jag fick mycket hjälp inom öppen psyk. Jag gick 6 år, en gång i veckan. Så kan det gå om man väntar för länge.
Hur gick det för dig?