• Gemini

Jag ska till öppenpsyk imorgon. Vad händer där?

Efter väldigt dåliga erfarenheter med VCs kurator skall jag imorgon (idag om man är petnoga) till öppenpsyk för att få någon att prata med b, la och nu undrar jag; när jag kommer dit, vad händer då?

• Svar på tråden Jag ska till öppenpsyk imorgon. Vad händer där?
  • solskina

Du träffar en leg psykolog som ska bedöma om du är "sjuk" nog att få samtal där. Man har oftast tre samtal med denna person. Blir man bedömd att prata så sätts man på kö. Det är alltså inte alltid den psykolog du träffar för bedömning som blir din samtals hjälp sen.

Bedömningen görs för att det sak vara rätt person som pratar med dig. På öppen psyk kan man prata med sjuksköterska, kurator eller psykolog. Behöver man sjukskrivningar och läkemedel träffar man en läkare. 

Det är starkt av en person att söka hjälp.  

• webby

Det kommer gå bra gemini, har följt din andra tråd och den nya som startades, och tycker de är jätte starkt av dig att söka hjälp. lycka till i dag. Håller tummarna för dig

• LeaveMeAlone

Nu kommer jag här och lägger mig i gen. Men har ju varit på öppenpsyk själv så jag vet.
    Det är som solskina säger så att alla inte får gå där. Man behöver ha "riktiga" problem. Inte så att man behöver vara helt koko men man kan inte komma dit för att man haft en dålig dag om vi säger så. De prioriterar de som verkligen behöver hjälp framför lite lättare saker. Det ser jag i ditt fall enbart som positivt för där kan man få ordentlig hjälp också. Såklart lite olika från kommun till kommun men där jag gått så har jag träffat på kunnig personal som tagit mina problem på allvar.

Även där så handlar samtalskontakten till viss del om personkemi, trivs du inte med den du får så har du rätt att byta till en annan på samma ställe!

Lycka till idag! 

• Gemini
    webby skrev 2013-02-25 08:55:22 följande:
    Det kommer gå bra gemini, har följt din andra tråd och den nya som startades, och tycker de är jätte starkt av dig att söka hjälp. lycka till i dag. Håller tummarna för dig

Åh tack va söt du är :)
  • Gemini
    LeaveMeAlone skrev 2013-02-25 09:00:38 följande:
    Nu kommer jag här och lägger mig i gen. Men har ju varit på öppenpsyk själv så jag vet.

Det är som solskina säger så att alla inte får gå där. Man behöver ha "riktiga" problem. Inte så att man behöver vara helt koko men man kan inte komma dit för att man haft en dålig dag om vi säger så. De prioriterar de som verkligen behöver hjälp framför lite lättare saker. Det ser jag i ditt fall enbart som positivt för där kan man få ordentlig hjälp också. Såklart lite olika från kommun till kommun men där jag gått så har jag träffat på kunnig personal som tagit mina problem på allvar.

Även där så handlar samtalskontakten till viss del om personkemi, trivs du inte med den du får så har du rätt att byta till en annan på samma ställe!

Lycka till idag! 

Nämen hej snygging ^^

Är jag tillräckligt kocko tror du xD

Men ok om jag inte får gå där, vad gör jag dådå?
  • LeaveMeAlone
    Gemini skrev 2013-02-25 10:02:00 följande:

Nämen hej snygging ^^
    Är jag tillräckligt kocko tror du xD
    Men ok om jag inte får gå där, vad gör jag dådå?
    Du har kvalat dit tror jag allt :) Bara de bästa gör det! :P
    Då tar du hjälp av någon närstående som propsar på att du visst ska få komma dit.
    Har man de typen av besvär du har så SKA man få komma dit! 
  • Gemini
    LeaveMeAlone skrev 2013-02-25 10:03:32 följande:
    Du har kvalat dit tror jag allt :) Bara de bästa gör det! :P

Då tar du hjälp av någon närstående som propsar på att du visst ska få komma dit.

Har man de typen av besvär du har så SKA man få komma dit! 

Ska jag storma dom med min fruktarmé? Nämen allvarligt jag kommer ju kläcka något om dina enhörningspäron idag xD kan ju inte tänka på annat
  • LeaveMeAlone
    Gemini skrev 2013-02-25 10:11:57 följande:

Ska jag storma dom med min fruktarmé? Nämen allvarligt jag kommer ju kläcka något om dina enhörningspäron idag xD kan ju inte tänka på annat
    Du har ju en säker plats där om du säger att du tror du är ett päron. De lär tro att du fått en psykos!
  • Gemini
    LeaveMeAlone skrev 2013-02-25 10:14:44 följande:
    Du har ju en säker plats där om du säger att du tror du är ett päron. De lär tro att du fått en psykos!

Men gumman jag kan inte skratta ner nu har ju ont i magen xD
  • LeaveMeAlone
    Gemini skrev 2013-02-25 10:22:35 följande:

Men gumman jag kan inte skratta ner nu har ju ont i magen xD
    Sluta nu, det här är allvar! Äpple
  • Gemini
    LeaveMeAlone skrev 2013-02-25 10:33:03 följande:
    Sluta nu, det här är allvar! 

Jag lovar och svär att aldrig skratta igen ;) .... *Fniss*
  • solskina

Jag fick mycket hjälp inom öppen psyk. Jag gick 6 år, en gång i veckan. Så kan det gå om man väntar för länge.

Hur gick det för dig? 

Svar på tråden Jag ska till öppenpsyk imorgon. Vad händer där?