• Madeleine Louise

Har du en "sladdis" (Läs trådens definition först!)

I denna tråd röstar du utifrån: 

- Att sladdbarnet är ensam i sin "kull" 
    - Att skillnaden mellan yngsta barnet i första "kullen" och sladdbarnet är minst 7 år.

Det vill säga:

- Om du har en 15-åring och sedan två barn under 5 år, så räknas 15-åringen i denna tråd inte som en sladdis, ej heller de yngre barnen.

- Om du har en 15-åring, en 13-åring, en 10-åring samt en 3-åring så räknas 3 åringen som en sladdis.

- Likaså räknas det enligt denna definition som att du har en sladdis om du har barn i åldrarna: 20, 18, 10, 3 och 2. Då är alltså 10 åringen sladdisen eftersom skillnaden mellan 10-åringen och de yngsta samt äldsta barnen är mer än 7 år.

♥ Hemmafru i Spanien med 2 söner ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en "sladdis" (Läs trådens definition först!)
  • Neko

Nej men jag kommer nog ha, min son är snart 7 år och funderar på ett barn till...

• vampyria2
    Madeleine Louise skrev 2013-02-25 12:14:38 följande:
    Tydligen har folk läsproblem.. Det står ju klart och tydligt att i DENNA omröstning så röstar du utifrån denna definition!

Oj du var ju trevlig ????
  • Mithra

Så min son är en sladdis? Min dotter blir 8år i september och sonen föddes för snart 5 veckor sedan, dvs 7år och 4mån mellan dom. Tungan ute

• FixarFrasse

Nope - bokade genast tid för sterilisering när frugan började tjata om att det kunde vara mysigt att skaffa en...

• Mamma till 5 underbara barn

Röstade inte på nått för förstog inget, men tror inte jag har nån " sladdis" Barnen är 18 ( i april) , 15 år, 9 ( i april) och 7,5 år.

• gemigsinnesro

Ja det har jag. Äldsta barnet är 20 år, andra barnet är 19 år  och tredje barnet är 2 år så det skiljer 17 år mellan mellersta och yngsta barnet.

• Gudinnan

Ingen sladdis barn på 8 år 4,5 år 2,5 år
    Men hoppas på en sladdis hahaha de e mysigt  

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • mandelblomma

jag trodde det Flört
    Men de är tvillingar och nu 4 år. Deras syskon är 17 och 20 år.

• sextiotalist

Du glömde annat, min sambo har en sladdis, men inte jag, dvs vårt gemensamma barn är betydligt yngre än sina båda äldre syskon (uppfyller det som du skrev), men jag har ingen sladdis, jag har endast ett barn

Svar på tråden Har du en "sladdis" (Läs trådens definition först!)