Hjälp mig, jag har problem med X:et
Jag och min kille har varit tillsammans i ungefär tre år. Vi hade ett litet break men det räknar vi inte då vi alltid har haft känslor för varandra. Jag tror på riktigt att han är mannen i mitt liv och jag är redo att skaffa barn med honom och gifta mig med honom med.
MEN... Han har en dotter på snart fem år som jag totalt avgudar, jag älskar den lilla tjejen. Man kan inte göra något annat än att älska henne. Vi har en jätte fin kontakt och har alltid kul tillsammans. Hennes mamma däremot har fått för sig att hon inte gillar mig, hon gör allt för att förstöra för mig och killen, vi får inte en lugn stund. Jag menar visst, hon kanske är arg fortfarande för att killen inte ville vara tillsammans med henne längre och strax därefter träffades vi, Men hon har gått vidare och träffat en ny kille samt fått ett till barn. Ändå kan hon inte lämna mig och kille ifred. Nu har hon på inga som alls grunder sökt om ensamvårdnad på lilltjejen, vilket vi inte alls förstår varför, jag kan bara ta det så att det är mig hon hatar.
Lilltjejen hade Luciafirande på dagis och ville så gärna att jag skulle följa med och titta, och det ville jag ju såklart, Killen berättar det för mamman att jag ska följa med och då börjar hon att skrika i telefonen och säger
- Att kommer hon så slår jag ihjäl henne och ställer till med en stor scen!!!
Där kände jag att det var NOG, hon har totalt ignorerat mig sen dag ett inför lilltjejen och nu räckte det, jag skickade iväg ett sms där jag skrev att det inte är okej att hon hotar mig, och att jag gärna pratar med henne i telefonen så att det inte blir några missförstånd, men då får jag till svar - Håll dig borta från dom saker som lilltjejen vill ha sin mamma med på???? Jag svarade att jag kommer att finnas i deras liv precis som hennes nya kille gör, som för övrigt är med överallt och lämnar på dagis, hämtar på dagis, åker med henne till läkaren och hämtar hos oss för att hon inte vill träffa mig.
På dagis då när det var fika dags så satt vi alla i ett rum utom Hon, för hon satt i ett annat rum, hon är lixom inte ens villig för lilltjejens skull att försöka?
Vad tycker ni att jag ska göra? Detta är sjukt jobbigt och jag vet att jag måste vara den starka för att killen min behöver mitt stöd?