Jag ger inte välling för att... vi har aldrig känt att det har behövts. Jag helammade i ca 3 månader och delammade fram tills att hon var 9 månader. Hon började med gröt vid 6 månader och har gillat det mycket (både köpegröt och havregrynsgröt). Nu är hon drygt 2 och äter gröt med "barnsylt" kl. 18:45. Sen är det pyjamas, borsta tänder, läsning och god natt. Det funkar bra. Ofta vaknar hon sådär 05-05:30 och då får hon dricka ersättning. Hon får ersättning därför att jag tycker det är mer näringsrikt och eftersom jag tycker att 2 mål gröt/dygn är tillräckligt med gluten (hon äter alltså också gröt på morgonen). Dessutom tycker hon om ersättningen så jag har inte sett nån orsak att ändra det till välling för "sakens skull". Dock måste jag säga att jag känner mig väldigt ensam om att inte ge välling. Jag är inte heller nån anti-välling, men för oss har det funkat utmärkt med amning, ersättning och gröt. Sen spelar det säkert lite in att jag inte själv är uppvuxen i bällingkulturen, utan i ett annat nordiskt land.