• proxyma

Gravida frisörer

Tänkte höra om det finns andra frisörer som är gravida eller har vart och vill dela med er hur det gick för er på jobbet den tiden, Jag jobbar som frisör och är gravid i 13de veckan, slutade ni ta emot färgkunder eller körde ni på som vanligt? Hur länge kunde du jobba? Färgar du håret själv? Jag har tagit emot färg kunder som vanligt men jag försöker skydda mig så mycket jag kan. Mådde era barn bra när ni fick dom? Är du egen företagare eller anställd å hur har du tänkt göra med föräldraledighet?

• Svar på tråden Gravida frisörer
  • jashrinah

var hos frisören idag , både hon och jag är gravid ! hon hade ett förkläde med en liten fläkt på ! :) 

• smultron2013
    proxyma skrev 2013-02-26 09:53:13 följande:
    Tänkte höra om det finns andra frisörer som är gravida eller har vart och vill dela med er hur det gick för er på jobbet den tiden, Jag jobbar som frisör och är gravid i 13de veckan, slutade ni ta emot färgkunder eller körde ni på som vanligt? Hur länge kunde du jobba? Färgar du håret själv? Jag har tagit emot färg kunder som vanligt men jag försöker skydda mig så mycket jag kan. Mådde era barn bra när ni fick dom? Är du egen företagare eller anställd å hur har du tänkt göra med föräldraledighet?

Hej, Är oxå gravid frisör. Detta blir 2a gången :)

Sist jobbade jag fram till 2 dagar innan förlossningen...var tänkt att jag skulle få vara ledig i 2 veckor men hon ville komma ut lite tidigare.

Den här gången kommer jag söka gravidpenning för de sista månaderna. Känner att min kropp inte kommer orka stå och slita varje dag denna graviditet.
    Tyvärr är jag egen företagare och då är det tydligen svårt att få den beviljad...

Och ja jag färgar både kunder och mig själv, annars kan man lika gärna vara hemma. Blir inte mkt kosing annars haha.        
  • proxyma