• proxyma

Gravida frisörer

Tänkte höra om det finns andra frisörer som är gravida eller har vart och vill dela med er hur det gick för er på jobbet den tiden, Jag jobbar som frisör och är gravid i 13de veckan, slutade ni ta emot färgkunder eller körde ni på som vanligt? Hur länge kunde du jobba? Färgar du håret själv? Jag har tagit emot färg kunder som vanligt men jag försöker skydda mig så mycket jag kan. Mådde era barn bra när ni fick dom? Är du egen företagare eller anställd å hur har du tänkt göra med föräldraledighet?

• Svar på tråden Gravida frisörer
  • jashrinah

var hos frisören idag , både hon och jag är gravid ! hon hade ett förkläde med en liten fläkt på ! :) 

• smultron2013
    proxyma skrev 2013-02-26 09:53:13 följande:
    Tänkte höra om det finns andra frisörer som är gravida eller har vart och vill dela med er hur det gick för er på jobbet den tiden, Jag jobbar som frisör och är gravid i 13de veckan, slutade ni ta emot färgkunder eller körde ni på som vanligt? Hur länge kunde du jobba? Färgar du håret själv? Jag har tagit emot färg kunder som vanligt men jag försöker skydda mig så mycket jag kan. Mådde era barn bra när ni fick dom? Är du egen företagare eller anställd å hur har du tänkt göra med föräldraledighet?

Hej, Är oxå gravid frisör. Detta blir 2a gången :)

Sist jobbade jag fram till 2 dagar innan förlossningen...var tänkt att jag skulle få vara ledig i 2 veckor men hon ville komma ut lite tidigare.

Den här gången kommer jag söka gravidpenning för de sista månaderna. Känner att min kropp inte kommer orka stå och slita varje dag denna graviditet.
    Tyvärr är jag egen företagare och då är det tydligen svårt att få den beviljad...

Och ja jag färgar både kunder och mig själv, annars kan man lika gärna vara hemma. Blir inte mkt kosing annars haha.        
  • proxyma

Åh va kul! Detta är min första graviditet och jag hoppas att jag kan jobba nästan hela vägen fram till bf men de blir nog tungt som du säger. Kanske ta lite färre kunder så man kan ta de lite lugnare. En kompis till mig frågade hur sjutton jag ska kunna klippa med stor mage i vägen haha, kanske inte blir så stor. Jag är också egen företagare, hyr en stol på en liten salong. Som tur är har jag en snäll kollega som kommer jobba lite extra och hålla salongen vid liv. Tänkte att jag kanske kan börja jobba lördagar å kanske nån kväll när ändå sambon e hemma så man inte förlorar allt för mycket :s. Aja vi får se. Själv tar jag kunder som vanligt och försöker skydda mig mot kemikalier så gott de går, har inte färgat håret själv ännu tänkte göra slingor men de finns ingen tid! Så snart blir jag galen å smackar på en färg haha

Svar på tråden Gravida frisörer