• FruSen

Vilken amningskudde?

Jag hade ingen amningskudde till dottern och ångrar det så. Det var besvärligt och bökigt att använda vanliga kuddar (tyckte jag).
    Jag ska därför denna gång investera i en amningskudde.
    Men det finns verkligen hur många som helst och allt från billigare till svindyrt!
    Jag vill kunna amma två barn på vardera sida om det så krävs eftersom jag väntar tvillingar.
    Har sett att man då gärna bör välja en kudde som är lika tjock på vardera sida (dvs inte en som smalnar av på ena änden).

Det finns ju en särskild amningskudde för tvillingar men den är ju skitdyr!

Såg sedan denna som jag blev nyfiken på:
    www.minimundus.se/popup/mamma/amningskudde_stor.htm
    Någon med erfarenhet av den?

Har även sett NG baby's kuddar. Har gravidkudden och älskar den, dock vill jag att en amningskudde ska vara lite mer "fylld" än gravidkudden är. Någon som haft NG baby's amningskudde? 

• Svar på tråden Vilken amningskudde?
  • P i a

Sy en egen eller be någon bekant hjälpa? Så får du som du vill till ett bättre pris? :) annars vet jag inte, hade kudde till dottern men den användes inte mkt.

• P i a

Hade f.ö. den du länkar till. Den är fylld med kulor och rasslade vid minsta rörelse. Plus för avtagbart tyg och i början knöt vi ihop den och la en filt över så kunde lillan vila i gropen som blev. Vi använde den mer till sådant och sittstöd vid 4-5mån än vid amning.

• FruSen
    P i a skrev 2013-02-26 10:27:27 följande:
    Hade f.ö. den du länkar till. Den är fylld med kulor och rasslade vid minsta rörelse. Plus för avtagbart tyg och i början knöt vi ihop den och la en filt över så kunde lillan vila i gropen som blev. Vi använde den mer till sådant och sittstöd vid 4-5mån än vid amning.
    Den från minimundus? Fasen är det kulor i den också? Ja, det kan ju bli irriterande med allt prassel då, maken är nog irriterad på min gravidkudde som jag prasslar med hela nätterna
  • P i a

Ja precis, den med rosorna. Himla trist med prasslandet faktiskt. Haha han vill nog att du prasslar med honom istället ;) grattis till tvillingarna förresten, måste kännas häftigt!

• Bellini2

Vi hade Doomoos kudde och den var bra till amning men jätteskön annars också. Vi har kvar den i soffan även nu när amningen är över.

• isolande
    Bellini2 skrev 2013-02-26 11:20:59 följande:
    Vi hade Doomoos kudde och den var bra till amning men jätteskön annars också. Vi har kvar den i soffan även nu när amningen är över.
    Jag har DooMoos långa korvkudde, perfekt för gravidsovande och därefter amning. Borde vara tillräckligt lång för att amma två samtidigt
Svar på tråden Vilken amningskudde?