• Emeraldy

    Vad köper ni på bokrean?

    Äntligen är den här, årets bokrea! Ska självklart köpa på mig lite böcker, men vill gärna ha lite boktips! Vilken är den bästa bok du har läst? Vad har du själv tänkt köpa på bokrean?

    Jag läser i stort sett bara deckare och thrillers, men försöker sakta utvidga vyerna lite   


  • Svar på tråden Vad köper ni på bokrean?
  • finalinaa

    Jag gillar den nya trilogin - 50 shades of grey :) speciell men bra! Tror snart hela Sverige har läst den :P haha

  • Tuggback
    Emeraldy skrev 2013-02-26 10:38:23 följande:
    Äntligen är den här, årets bokrea! Ska självklart köpa på mig lite böcker, men vill gärna ha lite boktips! Vilken är den bästa bok du har läst? Vad har du själv tänkt köpa på bokrean?

    Jag läser i stort sett bara deckare och thrillers, men försöker sakta utvidga vyerna lite   
    Den här, definitivt. www.bokus.com/bok/9789113018515/det-stora-kriget-for-manskligheten-kampen-om-mellanostern/ 

    Får se vad mer jag hittar. 
  • Emeraldy
    finalinaa skrev 2013-02-26 10:59:07 följande:
    Jag gillar den nya trilogin - 50 shades of grey :) speciell men bra! Tror snart hela Sverige har läst den :P haha

    Jag har faktiskt inte läst den Men jag ska, men tänkte faktiskt vänta tills böckerna blir lite billigare Tungan ute
  • MaaxMaax

    Hittade ett par böcker. "Skratta eller gråta - humor i koncentrationsläger" av Bertil Neuman. Har hunnit läsa den, sjukt intressant bok om överlevnadsstrategier, utdrag från baksidan:
    "Handlar om den humor som skapades och upplevdes i koncentrationslägrerna. Skämten som ofta utgick från de extrema omständigheterna, sketcher och satiriska kabaréer. Humorn blev betydelsefull för många fångar. En källa till styrka, ett försvar, en stund av normalitet."

    Hittade även boken "Mumin och tillvarons gåta" av Jukka Laajarinne. Boken tar upp den filosofiska sidan av Tove Jansons mästerliga sagoromaner. Vad har Mumintrollen, Snusmumriken och Filifjonkan med Kirkegaard, Heidegger och Sartre att göra?
     


    Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • ems87

    Köpt massor med böcker.

    Brott och straff, Dostojevskij

    Samlade dikter, Karin Boye

    Det, Stephen King
    Lida, Stephen King
    Jurtjyrkogården, Stephen King
    Carrie, Stephen King

    Fallet Thomas Quick, Hannes Råstam

    Fragment, Marilyn Monroe

    Varför gråter inte Emma?, Emma Jangestig

    Svenska folksagor.

    Sen råkade jag köpa lite böcker som inte var på rea, t.ex. Mr Ripley av Patricia Highsmith och Anna Karenina av Lev Tolstoj.

Svar på tråden Vad köper ni på bokrean?