• Eira

Bör man undvika flygbussarna/Swebus/Bus4u etc med bebis

Hej,
    bör man undvika att åka buss med bebis i babyskydd? Jag förstår det som att man inte kan montera ett babyskydd korrekt i buss med bälte etc?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Bör man undvika flygbussarna/Swebus/Bus4u etc med bebis
  • ex ungue leonem

Ring resp bussbolag för info

Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Mary Jo

Jag har åkt buss ett x antal ggr med babyskydd och jag har inte kunnat fästa dom korrekt. Skittrist,men ring och hör vad som gäller för respektive bolag. 

Vi bokade via sjukresor då våran dotter behövde opereras på ett större sjukhus och buss var enda alternativet.  

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • Eira
    Mary Jo skrev 2013-02-26 12:36:49 följande:
    Jag har åkt buss ett x antal ggr med babyskydd och jag har inte kunnat fästa dom korrekt. Skittrist,men ring och hör vad som gäller för respektive bolag. 

Vi bokade via sjukresor då våran dotter behövde opereras på ett större sjukhus och buss var enda alternativet.  
    tack för ditt svar! åkte du då med något av de bussbolagen jag nämnde?
  • Mary Jo
    Eira skrev 2013-02-26 12:38:12 följande:
    tack för ditt svar! åkte du då med något av de bussbolagen jag nämnde?
    Nej jag har åkt med Länstrafiken men även med hörvalls bussar och nån annan men det har aldrig gått att fästa babyskyddet. :-/
    Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • daimstrut

Ännu värre är det i åldern efter babyskyddet, då finns det tyvärr väldigt få bussar som har möjlighet till bakåtvänd stol. Finns några bussar med inbyggda stolar (norska flygbussar på Gardermoen) som är superbra men annars har jag undvikit långfärdsbuss.

• Eira
    daimstrut skrev 2013-02-26 19:19:52 följande:
    Ännu värre är det i åldern efter babyskyddet, då finns det tyvärr väldigt få bussar som har möjlighet till bakåtvänd stol. Finns några bussar med inbyggda stolar (norska flygbussar på Gardermoen) som är superbra men annars har jag undvikit långfärdsbuss.
    Tack för infon, man tror ju att Sverige är så i framkant annars...! Då vet jag vad man ska vara inställd på!

Svar på tråden Bör man undvika flygbussarna/Swebus/Bus4u etc med bebis