• vinnis

Fosterrörelser i gravidvecka 19...hur känns dem???

Hej alla! Ni som kände fosterrörelser i gravidvecka 19, hur kändes dem?? Var det tydligt, vibrerande eller eller fladdrande osv osv ?? Jag tycker mig känna vibrationer men det känns som det lika gärna kan vara inbillning :// När berättade ni för allmänheten att ni var gravida? Har berättat till mina närmsta men inte arbetskollegor osv...

• Svar på tråden Fosterrörelser i gravidvecka 19...hur känns dem???
  • Cazza

Med första barnet kändes det fladdrande eller som tarmrörelser till en början. Med den andra fick jag två hårda kickar som fick mug att tappa andan innan v 20. Hon måste ha vänt sig runt helt eller jag förstår inte hur det gick till faktiskt.

• vinnis
    Cazza skrev 2013-02-26 20:25:36 följande:
    Med första barnet kändes det fladdrande eller som tarmrörelser till en början. Med den andra fick jag två hårda kickar som fick mug att tappa andan innan v 20. Hon måste ha vänt sig runt helt eller jag förstår inte hur det gick till faktiskt.

Cazza skrev 2013-02-26 20:25:36 följande:

Oj då! Då vet man vad man kanske har att vänta.. Jag har nämligen inte känt mer än som du skrev typ fladdrande. Men man vill ju liksom få en bekräftelse på att det är något som lever därinne :( Spännande är det iallafall
  • Tjolanta

Min tre vibrerade som en duracellkanin De andra två var som fladder/buffar Tro mej, man bara VET...

• Tjolanta

Det är ju så svårt att förklara Lite bubblande fladdrande osv..

• vinnis
    Tjolanta skrev 2013-02-26 20:32:49 följande:

Tjolanta skrev 2013-02-26 20:32:49 följande:

Ja, det är verkligen en lustig känsla haha..när började du känna mera typ buffar, stötar??
  • Tjolanta

med första kom jag ihåg en rejäl spark dagen innan ultraljudet, då runt v 19 med trean var jag runt v 14 när jag kände vibrationer.. Tvåan kommer jag inte ihåg *skäms*........

• vinnis
    Gerdsmygen skrev 2013-02-26 20:40:49 följande:
    Är i v17 nu och det känns som en liten fisk som simmar runt

Gerdsmygen skrev 2013-02-26 20:40:49 följande:
    Är i v17 nu och det känns som en liten fisk som simmar runt

Å vad härligt..jag kanske inte är så uppmärksam det är nog först nu jag börjat fundera, klämma å känna. Brukar man känna mer när man ligger på rygg eller sidan?
  • Amandaa92

Jag tror jag känner, är nästan helt säker nu. Tycker det känns som lite nervryckningar nästan :) och bara långt ner i magen, ofta på vänster sida :)

Svar på tråden Fosterrörelser i gravidvecka 19...hur känns dem???