Mysan1977 skrev 2013-03-04 19:56:59 följande:
Tack! Ja vilket slit det är med IVF, roligt att höra att ni lyckades efter fjärde försöket, ger hopp till en annan. :) Men som sagt, vilket slit det är med IVF, även om vi bara gjort ett IVF och ett FET så känns det kämpigt, både psykiskt och ekonomiskt. Tänk om man aldrig lyckas... Men nu tar vi nya tag iaf. Vi har inga fler i frysen så nu blir det ny IVF förhoppningsvis i april. Men om inte det funkar och det blir ostimulerat FET igen kommer jag att kräva stödjande hormoner efteråt. Vi ska antagligen köpa 3 betala för 2 den här gången. Känns bra att ha flera försök på sig. Har gett upp hoppet om ett plus denna gången även om jag slutat blöda. Men man vet ju aldrig, ska testa nästa måndag och mirakel har ju skett förr så kanske kan man få sitt plus ändå. :) Hur går det för dig nu, några symtom?
Mysan1977 skrev 2013-03-04 19:56:59 följande:
Tack! Ja vilket slit det är med IVF, roligt att höra att ni lyckades efter fjärde försöket, ger hopp till en annan. :) Men som sagt, vilket slit det är med IVF, även om vi bara gjort ett IVF och ett FET så känns det kämpigt, både psykiskt och ekonomiskt. Tänk om man aldrig lyckas... Men nu tar vi nya tag iaf. Vi har inga fler i frysen så nu blir det ny IVF förhoppningsvis i april. Men om inte det funkar och det blir ostimulerat FET igen kommer jag att kräva stödjande hormoner efteråt. Vi ska antagligen köpa 3 betala för 2 den här gången. Känns bra att ha flera försök på sig. Har gett upp hoppet om ett plus denna gången även om jag slutat blöda. Men man vet ju aldrig, ska testa nästa måndag och mirakel har ju skett förr så kanske kan man få sitt plus ändå. :) Hur går det för dig nu, några symtom?
Jag förstår, men menar du att du inte fick något progesteron? Det skadar aldrig att få det? Förstår inte varför läkarna inte skriver ut det varje gång. Jag tar i samband med denna ruvning: Teombyl: blodförtunnande, ska ta det till v 12 om jag blir gravid. Prednisolon: ett slags kortioson som man tar i en vecka från insättningen som dämpar immunförsvaret som kan angripa embryot Crinongelen: progesteron som kroppen oxå själv bildar vid graviditet. Men här ger man kroppen ett stöd. Babyklister: ett naturpreparat som finns i Danmark som gör att slemhinnan blir tjockare och man tar 10 droppar 3 x dagligen. Inget är vetenskapligt bevisat påbuden här biten, men det finns massa tjejer dom blivit gravida med hjälp av fruktus femina som det heter. Och bönerna så klart!! Tror jag på, .