• Jenkis

Lagligt med surrogat och donerade embryon i Sverige!!

Tillåt surrogatmödrar åt anhöriga och donationer av befruktade ägg i Sverige, anser Statens medicinsk-etiska råd. Dessutom vill rådet att IVF-befruktade ägg som blir över ska kunna ges till andra par.

Chatta med ordförande Kjell Asplund idag kl 15:00 på DN:s hemsida.

Underbart!!!   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 13:12
    Svd:s hemsida är det... Inte DN.

• Svar på tråden Lagligt med surrogat och donerade embryon i Sverige!!
  • grind

Surrugatmödrar är verkligen vidrigt. Eller snarare de som utnyttjar dem.

• Lillsudd
    grind skrev 2013-03-03 23:38:26 följande:
    Surrugatmödrar är verkligen vidrigt. Eller snarare de som utnyttjar dem.
    Du förstår att det det är fråga om är svenska kvinnor som bär barn åt svenska kvinnor va?
  • Jenkis
    Lillsudd skrev 2013-03-04 09:12:39 följande:
    Du förstår att det det är fråga om är svenska kvinnor som bär barn åt svenska kvinnor va?
    Precis! Det är nära vän eller släkting som föreslås kunna vara tillåtna som surrogatmammor i Sverige. De känner sig knappast utnyttjade skulle jag tro
  • Lovela

grind:
    Döm inte för hårt!
    Det är något gudomligt att hjälpa andra att få barn. Naturligtvis skall kvinnan vara frisk och må bra själv.
    Jag har suttit gråtit i 3 dagar över att jag drabbades av cancer och inte kan få barn. Tack vare din krassa syn blev det tårar dag 4. Livet blir inte alltid som man tänkt och det får somliga leva med i livslång sorg.
    Det kunde varit du eller din närmaste!

• Nathaly
    Lovela skrev 2013-05-22 16:57:33 följande:
    grind: Döm inte för hårt! Det är något gudomligt att hjälpa andra att få barn. Naturligtvis skall kvinnan vara frisk och må bra själv. Jag har suttit gråtit i 3 dagar över att jag drabbades av cancer och inte kan få barn. Tack vare din krassa syn blev det tårar dag 4. Livet blir inte alltid som man tänkt och det får somliga leva med i livslång sorg. Det kunde varit du eller din närmaste!

Snälla hör av dig låt mig hjälpa dig. Känns som om du gett upp FL och kommer gå miste om detta, eller slösa bort mer tid :(
  • Fru84

Jag längtar sååååå tills den dagen kommer då surrogatmammor tillåts i detta, annars så långt gångna land!!!!

Svar på tråden Lagligt med surrogat och donerade embryon i Sverige!!