Ung med låg sexlust
Hejsan.
Jag är en 23-årig tjej som aldrig direkt har haft någon större sexlust. Jag älskar tanken på sex och har en ganska livlig fantasi. Jag har nu varit tillsammans med min sambo i fem år och i början hade vi ett väldigt passionerat förhållande, men efter ca 8 månader fick vi sluta ha sex ett par gånger då hans sträng gick sönder (vilket resulterade i ett par tillfällen där hela sängen var full med blod :( ). Efter det har vi liksom aldrig riktigt kommit igång igen utan har bara haft sex ett par gånger i månaden, ibland mer och ibland mindre. Jag har provat lite all möjligt bland annat yoga och försöka ha sex ändå. Det senare funkar rätt bra på ett sätt för när vi väl kommit igång blir jag sugen, men inte så kul att känna att man måste tvinga sig till det stadiet. Särskilt inte när jag bara är 23 år och i mina bästa år (vad jag har hört, rent sexlivsmässigt alltså).
Så nu sitter jag och funderar på att prova till exempel L'argiplex eller Xtravital. Någon som provat som kan berätta lite? Jag har hört att man även kan prova varianterna för män, men är det okej om man är kvinna? Min mamma och min moster har båda haft bröstcancer så därför vill jag helst undvika sånt som kan öka risken för mig att få det. Därför funderade jag på om det inte kanske vore bättre att ta man-varianten, om det nu funkar att man kan göra så. Någon som vet?