• Anonym

Spelmissbruk, finns det räddning?

Går det att vända, må bra igen, det handlar om skulder närmre en miljon, en familj i spillror, små barn, fruktansvärd ångest och panik, svek mot alla som står nära. Har pågått i många år.

• Svar på tråden Spelmissbruk, finns det räddning?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym

Ja, hoppas på behandlingshem men vet inte om det går/när. Vad ska anhöriga/vänner göra? Lösa skulder, betala räkningar (hyra?), vad gör kronofogden, hur lite pengar måste man leva på om man gör skuldsanering/existensminimum?

• Meddelande borttaget
  • Anonym

Tack, känns tungt och mörkt nu.

• Anonym (spelberoende)

Jag är själv spelberoende (har dock varit spelfri i 2 år nu) och visst finns det en räddning!

Att den spelberoende till 100% vill sluta spela och gör allt för att inte falla tillbaka är dock en förutsättning.

Och ni anhöriga ska inte hjälpa den spelberoende med pengar. Om ni löser lån o.s.v. så ska han/hon betala tillbaka till er istället enligt en egen avbetalningsplan.

• Anonym (Fd spelberoende)

Jag är också före detta spelberoende, är inne på mitt 12e år som spel-fri! Det är en kamp nästan varje dag att inte trilla dit igen.  Solig

Den spelberoende måste själv vilja sluta spela annars funkar det tyvärr inte. 
    Lycka till! Solig

www.slutaspela.nu

www.spelberoende.com/

www.psykologitest.se/spelmissbrukare.php

• Anonym (Anonym)

Hur har det gått? Behöver själv hjälp..

Svar på tråden Spelmissbruk, finns det räddning?