• Anonym (ts)

minskad sexlust efter P-piller??

Jag håller på att bli galen! 

Jag har inte helt tappat lusten, men jämfört med förut så är den nästan som bortblåst.

Åt Cerazette i några månader men slutade i början av Januari och i samband med det så minskade sexlusten något extremt. Är det möjligt att man får ökad sexlust av p-piller? Det brukar ju vara tvärt om.

Det har snart gått två månader nu och jag blir bara oroligare med tiden och det här är något som stör mig något extremt. Har prövat "celibat" i lite över en vecka och ska försöka hålla minst 3 veckor för att se om det gör någon positiv eller negativ skillnad men om det inte fungerar så funderar jag på att testa cerazette igen och se om det händer något. Jag är ju inte 100% säker på ifall det är p-pillerna som är anledningen men kan inte komma på vad det annars skulle kunna vara.

Någon som varit med om liknande eller har tips på hur man ska få tillbaka samma sexlust som innan eller om det kommer automatiskt eller om det kanske är totalt rubbat? Jag förstår ju att lusten går upp och ner i perioder men så här illa har det aldrig varit och det har inte heller hållt på under så lång tid. 

alla tips är varmt välkomna och högst uppskattade!

• Svar på tråden minskad sexlust efter P-piller??
  • roffe

Eftersom du ändrat din hormonbalans nyligen så är det inte så konstigt att lusten ändrats. Försök att slappna av och låta det gå lite mer tid så kroppen får anpassa sig och ställa om sig helt. Sen, ju oroligare man blir desto mindre lust får man, så slappna av och fokusera på att ha det mysigt istället så kommer nog lusten tillbaka snart =)

Och om inte så är det ju bara att ringa barnmorskan och fråga vad det kan vara :) Så det löser sig nog ska du se =) 

Svar på tråden minskad sexlust efter P-piller??