• ladysoul77

Vad fick era barn i 3-årspresent?

Vår yngsta dotter fyller 3 om tre veckor. Jag är helt villrådig om vad vi ska ge henne. Hon har en storasyster och jag tycker de har så mycket leksaker redan..

Vad köpte ni till era treåringar?? 

• Svar på tråden Vad fick era barn i 3-årspresent?
  • Marengen

Köpte en studsmatta förra sommaren då hon fyllde 3. Köpte den lite i förväg så på födelsedagen tror jag hon fick en bok eller nåt annat litet så hon fick öppna "ket" iaf.

• Galantea

När vår store blev tre fick han bl.a

Smålego
    Cykel
    Spel
    Pengar
    Film
    Bok
    Pyjamas
    Thomas-tåg

(Inte bara från oss föräldrar utan från släkten med)

• Margaux

Vår fyller om inte så länge och vi har tänkt köpa:
    Springcykel och hjälm, Chuggington tåghus och lite räls

Av vänner och släktingar önskar vi oss:
    doktorsväska, kassapparat och lite mer lekmat, butiksvaror, böcker och spel 

• Athema

Min dotter fyller 3 den 20 mars. Och hon har önskat sig

Nya bestick, tallrikar osv, mat till sitt kök.
    Furreal hop n cuddle Bunnie
    pussel
    pärlor till att bygga halsband
    kläder
    nya pennor och ritblock

Vi har köpt den där furreal kaninen och ska köpa nå lärospel eller alt en samsung galaxy tab/ ipad som hela familjen ska få använda såklart, tanken är att dom ska använda den som lärohjälpmedel, med färg, siffror, memory osv. 

Resten av grejerna får någon släkting köpa, jag ser helst att hon får kläder eftersom att hon saknar en del i högre storlekar. Men det blir nog lite blandat. 

• Smulan27

Vår 3-åring fick mest lego (smålego) när han fyllde 3 år. Han älskar att bygga och leka med lego så det är den bästa presenten till honom. Sedan fick han en balanscykel och kläder av släkten.

• miqkaela

Det jag vet att dottern kommer få när hon fyller 3 år (om 1 månad) är: en kurio surfplatta, en cykel, docksäng

• Mimmi77

Min dotter ska få

Nattlinne
    Duplo
    Radiostyrd bil (plast)
    20 bitar pussel
    Ett spel
    Bok

Sen blir det nog lite kläder och prylar av släkten och på kalaset.

Var också inne på en surfplatta då hon älskar min men vi kan dela ett tag till tycker jag nog.....

• sina

Duplo, pärlor, doktorsväska, böcker, dvd:er och en leksaksdator. Totalt, alltså, av släkt och allt.

• ladysoul77

Åh, vilka bra tips! Det där med keyboard som nån nämnde lät skoj! Hon gillar musik jättemycket. Sen känns det roligare att ge en större grej än 1000 småpaket.. Funderade på en liten cykel med. Äldsta dotterns trehjuling blev stulen, så det kunde hon ju få kanske. 

En upplevelse kunde ju vara skoj också men det är klart hon säkert vill öppna nåt paket med :) 

• Sol

Vår dotter som fyller tre nästa vecka ska få en springcykel!

Mamma till Leo januari 06, Sam april 08 och Bella mars 10.
  • mammalovis
    MikaelGoran skrev 2018-06-28 22:41:34 följande:
    Hej allesammans,

Vår lille son fyller år nästa vecka och vi funderar på att köpa en sparkbil i trä som vi hittade på presenthjälpen, www.xn--presenthjlpen-jfb.se/produkt-kategori.../. Vad tror ni om det, någon som har andra bra tips?? :)

Min sambo tycker att vi ska köpa något eldrivet men jag tycker det känns så tråkigt. Vad säger ni?

Hälsningar,
    en osäker far
    Vi har en Bobbycar som sonen kör mycket inne i perioder. Ute kör han mest på en liknande, fast lite enklare när syskonen cyklar. Trehjulingen har vi glömt ställa lättillgängligt. Sonen är 2,5 år. Jag hade nog satsat på något billigare, om det inte skulle gillas av barnet och enkelt kunnat sälja vidare.
Svar på tråden Vad fick era barn i 3-årspresent?