Ni som gör hårförlängning ??
Kan ni beskriva hur det går till, vad det kostar, hur sköter ni håret och hur ofta måste man till frisören osv. Är så sugen men vet inte så mycket om det
Kan ni beskriva hur det går till, vad det kostar, hur sköter ni håret och hur ofta måste man till frisören osv. Är så sugen men vet inte så mycket om det
Så blev det aldrig på mig.
Nä aldrig.har tagit ur håret nu men ska sätta i det om 2-3 veckor.
Håret är lika fint nu som när ja köpte det. Har lockat och plattat håret mycket oxå.. Men hårkvaliten är ju så olika beroende på vilken färg det är..
Hur stora klumpar fick du? Mina va som riskorn
Jag sydde i träns, funkade väldigt bra. Gjorde skitont första dygnet, men satt kanonbra, inga tovor och sliter inte på håret.
Fick inte ens sådär efter 4 mån..det enda som blev var att vissa slingor satt väldigt långt ner. Men aldrig att det klumpade ihop sig.
Jag har kört med weaving i många många år och har aldrig hört några klagomål på dom jag gör det på. Jag syr in trens av hår i små inbakade flätor. Det blir tätare och lite buckligare (ser volymaktigt ut) Jag har gjort på alla möjliga hårtyper och det funkar bra. Det ända jag personligen inte tycker blir så fint det är när man har riktigt riktigt tjockt hår och ska sätta för det blir så tungt för personen som har det.
Jag är snabb och nogrann och tar 600 kr för att sätta det, sen får man köpa håret själv och det finns billigt på tradera eller rapunzel. Tråd och allt annat har jag.
Man kan ha weaving upp till 3 månader och jag hjälper dig att ta ut det när du vill ta ut det. Sen kan du alltid sätta om det (att man tar ut det, gör om flätorna) och sätter i samma hår om man har bra kvalite på håret. =)
Jag gör tex Avenyns Panache chefs löshår, har gjort det i 5 år :)
Följer :)
Min dotter har gjort hårförlängningar flera gånger. De metoder hon testat är träns, ringar och keratinvax. Det som varit snyggast och hållit bäst är keratinvaxet, både tränsen och ringarna gjorde att hon fick stora tovor som var svåra att borsta ur. Sen fick hon bra kvalitet på håret när hon gjorde med keratinvax, vilket säkert också bidrog till att det höll bättre och såg snyggt ut längre.
Jag har haft clips. Det är helt ok om man inte tycker det känns viktigt att även liksom "lura dig själv" att det är äkta. Plusset är att är det kvalité på håret och du förvarar det väl i sin förpackning och tvättar det med kvalitsgrejer så håller det väldigt bra, eftersom du inte behöver sova med det i, vilket är en stor förslitningsfaktor. Det är enkelt att beställa eget kvalitetshår (gärna utomlands, exempelvis UK, Sverige är dyrt att ha företag i så priserna på allting är därefter). Jag föredrar små clips då de känns och syns mindre. Kvalitetshår ca 1900 kr, clips ca 180 kr.
Jag har haft keratin. Stor plastklumpar i håret som gör väldigt ont att ta ur om du är håröm. Du kan inte återanvända håret. Värdelöst enligt mig. Plusset är väl att håret inte är på träns. Kostar ca 6500-10.000 kr.
Jag har använt microringar som jag satte i själv på träns som jag beställt från en kvalitetssida på nätet. Pilligt i början, tokenkelt när du fått in vanan. Enkelt att återanvända håret och bara flytta upp ringarna någon cm regelbundet. Välj extra små ringar för bästa komfort. Negativa är att det är just träns, det känns alltid lite mindre äkta tycker jag eftersom det är en hel rad. Kvalitetshår ca 1600 kr, microringar ca 70 kr för flera hundra i en burk, kanske 50 kr för en tång på biltema samt en virknål eller kam med virknålsände (svårt att förklara, finns på hm). Bleker du håret så får du även en sådan virknålsgrunka på änden i paketet med MOODS blonderingspensel. Kreativiten flödar när du har ont om pengar men vill vara fin ;)
Jag har gjort microloopringar som sätts i per slinga, vilket är det klart bästa. Extra pyttesmå microringar med silikonhinna på insidan. Skonsamt, enkelt att ta i och ur och du kan återanvända slingorna. Jag har dock inte hittat något kvalitetshår som säljs med den här lite "ovanliga" metoden. Man måste alltså gå till en frisör, vilket gör att priset skenar iväg - DOCK kan du som sagt återanvända håret. Ca 8000 kr.
Jag räknar på ca 120 slingor och 55 cm långt för det är vad jag brukar ha.
Jag skulle rekommendera tejpträns. Det är jättelätt att sätta i, finns att hitta billigt och har hållt iaf för mig tills det är dags för håret att vila efter ca 3 mån.
Litet slitage på ditt egna hår och lättskött! Tas enkelt ur genom att gnugga in olja på tejpdelarna så dom liksom glider isär från varann.
Har inte haft några problem med att återanvända håret heller, bara att köpa ny tejp.
(Och självklart noga borsta igenom, tvätta och hårinpacka innan.)
Det ser såklart även naturligt ut, när jag tog ur mitt senast undrade folk om jag klippt mig då dom inte fattat att jag haft löshår i ett halvår.
Capriser:
100 g som bör räcka till hela håret: 1100:-
Balsam med keratin (då löshår inte kan producera det): 90:-
Limremover: 90:-
Extratejp utifall någon bit skulle lossna: 40:-
Isättning: Hur enkelt som helst att göra själv, med någon hjälpande hand där man inte ser så bra: 0:-
Tycker att det är hiiimla billigt och hade lätt varit värt att betala det dubbla, hatar verkligen mitt korta hår och tejpträns är nog det bästa som hänt det, haha.
Jag behöver hjälp att sätta in ett löshår. Kan jag kontakta dig?