• Vackrabarn

Hej Gravida kvinna, hur mår du?

Hur mår du egentligen??

Själv "lider" jag av foglossning, brösten spänner så man mår illa emellanåt, pms var 4vecka trotts det faktum att man är gravid och inte mensig...

Det här med pms, trodde man skule slippa det vid en graviditet.... Men var 4vecka vaknar jag med huvudvärk, nackvärk o illamående.. När jag inte var gravid kunde jag ta en eeze och värken försvann för ett par timmar.. Nu måste jag äta alvedon o den verkar inte direkt o ger mig trötthetskänsla...

Gravid i v.19, så man närmar sig målet sakta men säkert o känslan att få en liten bebis i famnen igen känns underbart.

Köpt kläder?? Nej, har bestämt att jag ska vara 23 fulla veckor innan.....

HUR MÅR NI MAMMOR????? 

• Svar på tråden Hej Gravida kvinna, hur mår du?
  • Blok
    Florimell skrev 2013-03-06 18:17:27 följande:
    Är i v 11 och har mått fruktansvärt illa i 5 veckor. Känner mig som världens sämstaste mamma (har en snart 4 åring) och undrar hur sjutton vi ska klara detta... Jag suger på att vara gravid...
    Man kan inte suga på att vara gravid! Bara ha en himla otur, som du!Skrattande

När jag spytt och spytt har jag varit så glad att min stora är 8 och att man faktiskt kan förklara för honom ordentligt varför jag är så dålig. Det är nog väldigt tufft att ha en så svår start som du och ha ett mindre barn. Håll ut bara, din stackare.

Tips: Skippa det dåliga samvetet omedelbart, kvinna, och ge dig en klapp på axeln för att du genomgår allt det här för din familjs skull så att de får ett till barn/ett syskon att älska!Cool
  • Annanax

Vackrabarn, vet man varför du kommer igång så tidigt? Jag är istället en sådan som aldrig kommer igång...

• Annanax

Florimell, försök stå ut, snart borde det vända! Försök att inte ha dåligt samvete, er fyraåring har ju två föräldrar och när mamma mår dåligt så finns det en pappa. Den insikten levde jag på i fem månader som jag bara sov bort i enorm trötthet. Nu mår jag äntligen bättre och tackar för att det finns sjukskrivning.... Hoppas du snart mår bättre!

• Snultan

Mår och har inte mått så bra. Mest på grund av illamående, kräkningar, huvudvärk och trötthet som inte verkar ge med sig. Alla värden är bra så det är inget "fel" utan jag verkar bara vara en sån som har det sämre helt enkelt.

Hoppas så att det blir bättre snart så jag kan njuta mer av graviditeten och av livet!

Är i vecka 17 (16+2)

Gravid i vecka 17! ****** BF 11 Oktober!
  • Blok
    Snultan skrev 2013-04-29 08:37:58 följande:
    Mår och har inte mått så bra. Mest på grund av illamående, kräkningar, huvudvärk och trötthet som inte verkar ge med sig. Alla värden är bra så det är inget "fel" utan jag verkar bara vara en sån som har det sämre helt enkelt.

Hoppas så att det blir bättre snart så jag kan njuta mer av graviditeten och av livet!

Är i vecka 17 (16+2)
    Det är exakt samma för mig (är en vecka tidigare än du). Men den senaste veckan har jag fått pauser i eländet. En halv dag kan gå då jag mår riktigt bra. Det gör att jag kommer på hur illa jag haft det, och vad jag faktiskt orkat ta mig igenom fram tills nu. Duktiga mig!

Vi får väl hålla tummarna att dessa besvär mildras nu i andra trimestern, och att man får iaf några veckor av att må bra och bara vara glad att man är gravid bara. Det brukar ju ofta komma tillbaka lite sista månaden, tyvärr.
  • Vackrabarn
    Annanax skrev 2013-04-29 08:27:22 följande:
    Vackrabarn, vet man varför du kommer igång så tidigt? Jag är istället en sådan som aldrig kommer igång...
    Försvagad livmodertapp (troligtvis pga alla ingrepp jag genomgick när jag var 20år) 
    Samt en lättretad livmoder....

Sammandragningarna påverkar tappen så jag öppnas o livmodern drar ihop sig för minsta rörelse.
    BF 1/8-2013 enligt Familjeliv. Prematurmorsa, räknar med barn i maj-juni2013
  • Annanax

Usch, det låter verkligen besvärligt! Är du sjukskriven så du inte får sammandragningar i onödan?

• Vackrabarn
    Annanax skrev 2013-04-29 16:27:39 följande:
    Usch, det låter verkligen besvärligt! Är du sjukskriven så du inte får sammandragningar i onödan?
    Jag är sjukskriven samt får medicin..ProgesteronVagitorer..

Men det där med att vänta o vänta o kanske gå över tiden..måste vara jobbigt oxå.. 
  • Annanax

Jag skulle aldrig jämföra, faktiskt! Jag mådde prima och var bara stor som ett hus, men jag hade ju inga begränsningar- tvärtom! Du måste ju vakta på dig för att inte föda så tidigt att det är risk för barnet, det är verklig oro och verkligen värt att säga jobbigt om!

• Vackrabarn
    Annanax skrev 2013-04-29 17:42:00 följande:
    Jag skulle aldrig jämföra, faktiskt! Jag mådde prima och var bara stor som ett hus, men jag hade ju inga begränsningar- tvärtom! Du måste ju vakta på dig för att inte föda så tidigt att det är risk för barnet, det är verklig oro och verkligen värt att säga jobbigt om!
    ja jo kanske iofs.. Man vet aldrig när det ska ske eller kan ske liksom.. 

Men det är ju lika allvarligt att gå över tiden som att föda förtidigt..

Nu får jag ju progesteronVagitorer som kan hjälpa till så att jag kan gå längre.. aningen rädd för det oxå då jag e van att föda tidigt... blir konstigt att gå till v.35 om det går så väl 
  • Vackrabarn

IDAG ÄR LIVET UNDERBART!!! ALLTING BARA FLYTER PÅ OCH JAG MÅR TOPPEN!!! 

• Angelica

Nu kan jag inte ta promenader längre. Får värkar som gör skitont så det blir att ta det lugnt i två månader och ta igen promenaderna när bebben är född.

• Vackrabarn
    Angelica skrev 2013-04-29 10:52:16 följande:
    Har börjat få blodtrycksfall titt som tätt. Jobbigt när man jobbar.
    Angelica skrev 2013-05-16 16:17:29 följande:
    Nu kan jag inte ta promenader längre. Får värkar som gör skitont så det blir att ta det lugnt i två månader och ta igen promenaderna när bebben är född.

Hur är det med blodtrycksfallet? Har du blivit sjuksskriven? Vilken vecka är du i ? 

Jag kan inte gå långt heller, tycker det stelnar till i magen, har inte ont, men det är obehagligt o i mitt fall kan en enkel sammandragning påverka livmodertappen
  • Angelica

Jag kan inte ha lugnare jobb. Babysång och öppen grupp. Så sjukskriven behöver jag inte bli. Mest sittande och vara social. Vill inte bara gå hemma heller. Men när man går i affären och ska handla då håller jag på att svimma. Det är det jobbiga. Är i v30 snart 31.

Svar på tråden Hej Gravida kvinna, hur mår du?