• mammalovis

Vart känner man om man anses ha tryck nedåt vid sammandragningar?

Jag är i vecka 27 nu och har haft en del sammandragningar vid promenader och när jag reser mig. Enligt min bm är det helt okej så länge sammandragningarna inte är värre än att jag kan jobba eller att det trycker neråt. Men var känns trycket neråt? Jag glömde fråga bm igår ...

Idag har jag gått ca 2,5 timmar på stan och haft sammandragningar lite då och då, men det är ju helt normalt numera för mig. Däremot har det känts mer mot svanskotan typ. Räknas det som tryck neråt eller ska det kännas framåt? Jag vill ju helst att allt ska vara normalt och att jag inte behöver oroa mig och ringa fl. Dessutom är den blivande pappan iväg på utbildning tills imorgon, så det vore ju skönt att slippa köra 2 mil till fl skitorolig. Bara att behöva ringa till fl får tårarna att rinna över, då oron sätter igång, så därför vore det skönt att veta var andra känt trycket när de ringt fl och behövt komma in.

Jag vill ju inte heller föda för tidigt, så det känns ju dumt om jag skulle låtsas att allt vore bra och det inte vore det ... I övrigt sparkas det en del och magen har porlat som sjuttan den senaste kvarten. 

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Vart känner man om man anses ha tryck nedåt vid sammandragningar?
  • Vackrabarn

När jag hade urinvägsinfektion hade jag ett tryck nedåt..

Strax en bit ovanför muttan / En bit under naveln... du kan inte missa det trycket för det är precis som om det ska komma ut något.. den känslan.. fruktansvärt jobbig.

Har du mycket sammandragningar så försök minska på det som gör att du får sammanndragningar..

När du reser dig ifrån soffan, ta benen först o sväng försiktigt åt sidan o ställ dig upp, sätt dig ALDRIG rakt upp...

Vila ett par timmar varje dag o lägg upp fötterna, köp ett stödbälte för att ta bort lite tyngd ifrån livmodertappen... Hjälper att motverka ryggont oxå! 

Svar på tråden Vart känner man om man anses ha tryck nedåt vid sammandragningar?