• Emeraldy

Får din bebis sova ute i barnvagn?

Läser här på FL att folk aldrig skulle låta sin bebis sova utomhus i barnvagnen. Mina barn har alltid sovit dagsvilan i barnvagn, sommar som vinter. Vi har en babyvakt så vi kan höra barnet och vi tittar till barnet med jämna mellanrum. Men absolut ligger barnet oövervakat stundtals, eftersom vi inte står och stirrar ner i vagnen hela tiden. Det kan vi väl inte vara ensamma om?? Fast tror man alla inlägg här på FL så är vi väl det iofs...

• Svar på tråden Får din bebis sova ute i barnvagn?
  • Mli 014
    ScandinavianMom skrev 2013-03-03 21:15:21 följande:
    Om det vare nått skadligt att låta barnet sova ute i barnvagn då borde HELA isländska befolkningen vara utdöd. Alla barn sover utomhus oavsett årstid.

Detsamma gäller den danska befolkningen. Jag förstår verkligen inte hur man orka vara så hysterisk som förälder.
  • hannis
    Alexi skrev 2013-03-04 09:00:41 följande:
    Lövet: vi har haft två modeller, båda två lite dyrare varianter, som använts dagligen i fyra år, vi har aldrigt haft minsta problem!
    Inte jag heller. Vår babyvakt reagerar på minst lilla ljud. Kan man inte lita på en babyvakt kan man heller inte lita på brandvarnare, krockkuddar, jordfelsbrytare och annat elektriskt. 
  • MeNoLike

Vår 3 månaders sover ibland ute i vagnen på dagen. På altan, 1 meter från ytterdörren

• MammaTillDomFinaste

båda mina barn har ftt sova ute. parkerar den utanför ett fönster så jag kan se sen har jag babyvakt på, den reagerar om en fågel kvittrar flera meter bort om jag ställer den på de känsligaste. sen brukade jag sova om jag kunde. sköööönt! har myggnät mot getingar och mygg, är inte orolig att spindlar ska komma in i vagnen, har själv aldrig blivit biten av en spindel och inte heller någon jasg känner, så jag har aldrig ens tänkt tanken faktiskt. 
    katten är inte ett dugg intresserad av vagnen. vad en lös hund ska kunna göra är jag inte helt säker på heller? välta vagnen? har haft barnvagn med på promenader med 10-15 lösa hundar och dom har kikat ner men dom hoppar upp för att kika ner i vagnen, då knuffas inte vagnen åt sidan (inte mina iaf, jag har valt stadiga vagnar)  eftersom dom kommer uppifrån, vet inte hur ag ska frklara men vikten kommer inte i en knuff utan dom bara landar med tassarna på kanten.
    är heller inte rädd att dom ska bli kidnappade. (här är nog risken större att en älg kommer in och välter vagnen än att någon kidnappare kommer) 

• Maggimou

Japp, alltid. Utanför fönstret till det rummet jag håller till i. Bor på gård på landet.

• pigglet

Ja, de har sovit ute året om. Ibland har jag använt barnvakt, ibland inte. Är nog mer nervös för strålningen från den, än andra faror.
    De har överlevt alla 3. 

• Omorfia

Om vi hade bott så att det funkade så hade ungarna absolut fått sova i vagn utomhus. Nu bor vi i lägenhet tre trappor upp utan hiss så det finns inte en chans.

• Lindsey Egot the only one

Jag har haft barnen sovandes ute på balkongen om vi haft en eller på altanen.

• notice

Ja, hon sover på altanen varje dag. Sommartid har hon sovit i skuggan utanför ett fönster, då med myggnätt på vagnen.

Svar på tråden Får din bebis sova ute i barnvagn?