• Backefru

Stockholmare som står i startgroparna till ivf/äd som vill språkas?

hej!

Jag och min man har precis skickat in vår fertilitetsutredning till Huddinge för att se hur vi ska gå vidare. Jag har väldigt lågt amh värde (äggreserver) och har prolaktinom. Mannens spermier har nedsatt rörelseförmåga så nu väntar vi på nästa steg och att sjukhuset ska ringa. Fler som väntar på besked? Jag hoppas verkligen att jag får provstimuleras så vi kan göra en ivf annars blir det äd för vår del. Skulle vara trevligt om vi blev ett gäng som kunde följas åt till våra Gravid kram till er alla! 

• Svar på tråden Stockholmare som står i startgroparna till ivf/äd som vill språkas?
  • Sara84

Hej Backefru!

Vi ska till Huddinge nu i Juni för att gå vidare med utredning (har lämnat blodprov och spermaprov).

Hur är statusen för er?

• Benbiten

Hej!

Jag och min man var förra v på Huddinge för att lägga upp en plan.
    Nu ska jag vänta på nästa mens som bör komma om 2v och då blir det att sätta igång med sprutor! Känns super läskigt men skönt att få börja närma sig ngn form av mål :)

Hur går det gör er andra?

• Sara84
    Benbiten skrev 2013-06-04 12:17:04 följande:
    Hej!

Jag och min man var förra v på Huddinge för att lägga upp en plan.
    Nu ska jag vänta på nästa mens som bör komma om 2v och då blir det att sätta igång med sprutor! Känns super läskigt men skönt att få börja närma sig ngn form av mål :)

Hur går det gör er andra?

Vad spännande!
    Vi hade kunnat köra igång också redan nästa vecka (hade nybesök igår). Men vi valde att avstå då åggplock och återinöfring skulle ske samma vecka vi gifter oss.
    Jag kommer börja med sprutorna i Augusti, så synd att de har stängt i Juli :(
    Nu känner jag att man vara vill dra igång!   
  • Benbiten

Hihi ja det gick otroligt snabbt för oss också. Jag trodde att det var väntetid även på behandlingen men dom tyckte att vi väntat tillräckligt :) och att vi hinner med ett ivf innan dom har semester stängt så det var ju bara tur. Ännu mer tur är att jag under hela processen kommer ha semester vilket är tur. Har ett stressigt jobb så det hade nog inte blivit bra att jobba samtidigt.

Tyvärr är man ju lite skraj att bara för att allt klaffade så perfekt så kanske inte pliten fastnar osv. Men men :)
    skönt att få komma igång!

Svar på tråden Stockholmare som står i startgroparna till ivf/äd som vill språkas?