• Empan88

ivf nästa

har provat på pergotime 4 ggr. jag hade ingen ägglossning. inget plus för det. har fått äl. nästa grej blir ivf. men har en sån enorm rädsla att det inte kommer att funka. vi har precis gift oss för att ifall vi ska adoptera. men vill ju hemskt gärna biologiskt barn. min man har en dotter från tidigare förhållande. om inte ivf funkar såkommer jag bli knäckt. även om adoption är ett alt så känns allt väldigt jobbigt.. har kommit in i en deppig period igen.. är det nån som har som jag lr som gått igenom..? jag har ingen pco utan min ägglossning funkar inte. är så fruktansvärt rädd barn har jag längtat efter i många många år...

• Svar på tråden ivf nästa
  • Empan88

jag har gått på många behandlar. i början gick jah 2 ggr i månaden sen. sen 1 gång i månaden. sen blev de ett uppehåll på ett par månader. började igen i feb. och går nu igen 2 ggr i månaden.. går hos en här i falköping. jätte duktig är hon.. även om jag inte blivit gravid än så tror jag att det här verkligen hjälper.. har även hört bra om zon terapi oxå..

jag tänkte oxå skriva upp men tänker ofta gör de sen o så glömmet jag ist..

• Camille

Kanske allt ska ta och testa lite akupunktur det ger ju inga biverkningar iallafall!
    Har du gått på behandling medan du ätit pergotime eller före/efter?

• Empan88

ja det tycker jag att du ska göra värt ett försök!! jag har gått före under och efter de första gångerna var som häftigast när man fick svar på så mkt man undrat över..

• Camille

Hon som du gått hos vad har hon för profession? Eller arbetar hon bara med akupunktur? När ska du äta nästa pergokur? Äter du provera för att framkalla en blödning först eller du kanske får en blödning efter pergotime i och med att du får ägglossning? Själv måste jag äta p-piller en hel månad för att få en blödning. Vilket gör att det tar dubbelt så lång tid mellan varje kur..

• Empan88

hon är både akupunktör och massör. jätte duktig är hon jag har ju regelbunden menstration trots att jag inte har någon ägglossning.. så ja kunde ju aldrig tro att de va min ägglossning som var problemet.. jag ska ha min mens nästa söndag så jag sätter igång dag 5 sen. varför du äta p-piller o inte provera? när blir de pergotime för dig?

• Camille

Aha okej. Nej det är klart har man mens så tror man ju att man har ägglossning oxå. Det var först för något årsedan som jag fick reda på att man kunde ha mens utan ägglossning. Nej jag provade provera men jag fick ingen blödning av det. Troligen pga att de tillskillnad från p-piller inte innehåller något östrogenliknande ämne. Då blir det pergotime start för dig nästa vecka då? För min del kommer det bli i början av maj om jag inte räknat fel.. Känns som om veckorna går alldeles för långsamt :/

• Empan88

okej då förstår jag.stackars dig som måste vänta så länge..veckorna står j still när man vill att det ska gå fort.. tror jag sätter igång om ca 1,5 vecka tills de e dags för ny kur.. men hoppas ju innerligt att de inte kommer någon mens... men drömma kan man...

• Camille

Ja tänk att tiden kan kännas så långsam när man väntar! Håller tummarna för dig att du inte får någon blödning!
    Får du lämna blodprov för att se om du ägglossat av pergotime?

• Empan88

japp det får jag.. tråkigt. avskyr att lämna b-prov.. tycker inte nålar speciellt mkt inte när de har med blod att göra.. igår var jag hos min akupunktör hon gjorde en genom gång av min kropp med hjälp av en stor sak fickhålla i en sak så scanna igenom kroppen..wow säger jag jätte häftigt. vi gick igenom lite snabbt på svaren.. och de såg mkt bättre ut än vad vi trott kändes skönt däremot såg vi att jag låg sämre på en sak. kmr inte ihåg var de heter med det är de som styr självkontrollen. och jag vill ha kontroll så hon trodde att det har blivit mkt blockerat så därför får jag ingen ägglossning. tänkt att en sån sak kan förstöra.. så vi ska sätta lite mentala punkter. ska bli spännande med detta

• Empan88

ja det hoppas jag. vore häftig om inte annat

Svar på tråden ivf nästa