• Anonym (Överkörd)

Min sambo och far till våra 3 barn har varit otrogen

Jag fick igår reda på att min sambo sedan 10,5 år tillbaka i lördagskväll varit otrogen. Vi har 3 barn tillsammans. Jag känner mig så tom, så sviken, äcklad, lite värd. Vad ska jag göra nu? Hur går jag till väga med alltsammans?

• Svar på tråden Min sambo och far till våra 3 barn har varit otrogen
  • woopie

Prata, samtala, gråt och diskutera! En engångs grej kan gå att förlåta.. Lycka till!

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • Anonym (Överkörd)

Det är bara jag som pratar, jag som gråter. Han säger förlåt, att det aldrig skulle ha hänt i nyktert tillstånd. Vad är jag för människa om jag stannar kvar, vad är jag för människa om jag går?

• Anonym

Ja vad du ska göra vet bara du ts. Kan du leva med vetskapen om att han valde att riskera allt ni har för ett knull med en annan?

• JECJ
    Anonym skrev 2013-03-04 07:45:02 följande:
    Ja vad du ska göra vet bara du ts. Kan du leva med vetskapen om att han valde att riskera allt ni har för ett knull med en annan?

Ja, det är upp till dig om du vill leva med någon som ansåg att sex med en annan kvinna är viktigare än era barns uppväxt i en kärnfamilj.

Han har totalsabbat er familj för en utlösnings skull. Du har ingen skuld alls i detta. Om du stannar så säger du att det är fritt fram för honom, dessutom säger du att du inte är värd mer än en omogen, impulsstyrd ursäkt till man.

Om du lämnar så visar du att du vill skydda dina barn från fylla och dumma beslut. Dessutom visa du att du vill ha en riktig man och ett moget förhållande istället.   
  • TildisVildis
    Anonym (Överkörd) skrev 2013-03-04 07:39:13 följande:
    Det är bara jag som pratar, jag som gråter. Han säger förlåt, att det aldrig skulle ha hänt i nyktert tillstånd. Vad är jag för människa om jag stannar kvar, vad är jag för människa om jag går?
    Ni kankse behöver hjälp att prata. I lördags är så nyss att han kanske ännu inte klarar att prata även om du behöver det och vad du behöver måste få gå först. Det är inte självklart att man måste lämna efter en otrohet. Det kan bara du och ni tillsammans bestämma. 
    Hur är relationen annars? Går det/vill vi laga och jobba, för mycket jobb är det?

Du är varken sämre eller bättre om du går eller stannar, du måste göra det som blir rätt för dig. Och det kanske du inte kan veta ännu utan det klarar längre fram. 
  • Schack73

Gör inget överilat! Tänk, prata, gråt. Kanske parterapi. Det är bara du som vet om du ska gå el stanna. Du är du, oavsett om du stannar el går. Strunta i vad "alla andra" tycker och tänker och gör det som är bäst för dig/er!

Svar på tråden Min sambo och far till våra 3 barn har varit otrogen