• Anonym (Sviken?)

Pojkvän är kanske pappa till annans barn

Min pojkvän är kanske pappa till en annan kvinnas barn. Min pojkvän säger nej, kvinnan säger ja.. Isåfall har han varit otrogen och varit dum nog att inte använda skydd? Men blir även arg på kvinnan som behåller fast hon förstör för min pojkvän som absolut inte vill bli pappa.

Bara att vänta på faderskapstest och är han pappa antar jag att vårat förhållande är slut. Är så jobbigt att veta att vi kanske inte är tillsammans om ett tag fast vi har ett underbart förhållande just nu.

Någon som har varit i samma sits? Hur lång tid tar faderskapstest? Görs det så fort barnet är fött?

• Svar på tråden Pojkvän är kanske pappa till annans barn
  • Anonym
    Anonym (Sviken?) skrev 2013-03-04 16:12:15 följande:

Och jag menar inte att man måste göra abort för att pappan inte vill bli pappa. Men det hade kanske varit trevligare om man pratar med varandra där hon förklarar varför hon vill behålla barnet istället för att bestämma det helt och hållet själv.

Självklart förstår jag att alla inte klarar av att göra abort, jag själv skulle kanske inte klara det - det vet jag inte, jag har aldrig varit i den situationen.
    Men hur vet du att hon inte gjort det? Det låter lite långsökt att tro att hon inte skulle prata med honom enbart för att han säger till dig att han inte är pappan.
  • George 1

Sluta fundera och tjafsa, gå och ta ett faderskapstest !
    Lätt som ett blodprov, vänta ett par dagar och du/ni har svaret.
    Tvekar ngn av parterna, så har någon inte rent samvete.
    Lätt enkelt och juridiskt korrekt !   

• The Doctor
    Anonym (Sviken?) skrev 2013-03-04 16:12:15 följande:

Och jag menar inte att man måste göra abort för att pappan inte vill bli pappa. Men det hade kanske varit trevligare om man pratar med varandra där hon förklarar varför hon vill behålla barnet istället för att bestämma det helt och hållet själv.

Självklart förstår jag att alla inte klarar av att göra abort, jag själv skulle kanske inte klara det - det vet jag inte, jag har aldrig varit i den situationen.
    Med tanke på att din pojkvän konsekvent nekar till att vara fadern så ser jag ingen anledning för kvinnan att diskutera sitt val.
    Anonym (Sviken?) skrev 2013-03-04 15:53:27 följande:

Ja, självklart. Jag skrev ju innan "..och varit dum nog att inte använda skydd". Menar självklart inte att hon ska göra en abort bara för att min kille vill det, jag tycker bara synd om pappor som blir ofrivilliga pappor och inte har något att säga till om.

Det är bådas ansvar med skydd.
    Lyckligtvis bor vi inte i ett land där mannen har det ultimata beslutet vad gäller kvinnans graviditet. Som man bör man vara medveten om att oskyddat sex kan leda till graviditet, allt annat vore korkat.

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • Anonym (insatt)
    Anonym (Sviken?) skrev 2013-03-04 13:37:30 följande:

Min pojkvän är kanske pappa till en annan kvinnas barn. Min pojkvän säger nej, kvinnan säger ja.. Isåfall har han varit otrogen och varit dum nog att inte använda skydd? Men blir även arg på kvinnan som behåller fast hon förstör för min pojkvän som absolut inte vill bli pappa.

Bara att vänta på faderskapstest och är han pappa antar jag att vårat förhållande är slut. Är så jobbigt att veta att vi kanske inte är tillsammans om ett tag fast vi har ett underbart förhållande just nu.

Någon som har varit i samma sits? Hur lång tid tar faderskapstest? Görs det så fort barnet är fött?

Testet görs när barnet är fött och svar får man efter ngn vecka ....
  • Anonym (insatt)
    Anonym (insatt) skrev 2013-03-05 00:41:47 följande:
    Testet görs när barnet är fött och svar får man efter ngn vecka ....
    Glömde tillägga att provet tas på Soc/familjerätten ....
  • Anonym
    Anonym (Sviken?) skrev 2013-03-04 15:50:15 följande:

Han sitter inte och funderar på om han är pappa till barnet, han säger att han inte är det.
    Säger han inte att han inte varit otrogen?
  • Anonym (fyfaan)

har varit med om precis samma sak, där min sambo blå nekade men tjejen påstod att han var pappa. soc ringde hem till oss å ville prata med "pappan" jag har aldrig varit så ledsen som det året.. han fortsatte neka till allt å ville göra ett test. då bröt hon ihop på soc å erkände att hon drogat å våldtagit min sambo. vi måste båda nu leva med att det finns ett barn där ute som min sambo är pappa till, men hon får aldrig kontakta oss.... stackars dig.

• Anonym (fyfaan)

å behöver du prata, skriv i inboxen. är dock inte inloggad så ofta då denna sida är lite känslig för oss...

• Anonym (fyfaan)

Jobbigt att du inte svarar...för om något  har hänt är detta tiden hon bryter ihop och berättar sanningen...

Svar på tråden Pojkvän är kanske pappa till annans barn