• TheKimsis

(Skulle göra?) 15:åring sa att hon kanske var gravid?

Ja. Själv skulle jag nog krama om henne och gå till affären och köpa gravidtest. :D

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden (Skulle göra?) 15:åring sa att hon kanske var gravid?
  • Chanel no 5
    La Lola skrev 2013-03-05 12:19:50 följande:
    För att hon uppenbarligen inte har lyssnat på mig när vi pratat om att man inte ska skaffa barn när man själv är ett. Visst, det står inget om att hon är gravid i ts men iaf.
    Men du har ju ingen aning om varför han har blivit gravid. Skydd som inte fungerat? Våldtäkt? Glömska/förtängning är också naturligt om än inte så lyckat.
  • mclo

Hade köpt gravtest och stöttat, då jag själv var 18 när jag blev gravid.
    Men hade nog frågat om hon vill behålla barnet och se vad hon tänkt göra i framtiden med skola mm.

• La Lola
    Chanel no 5 skrev 2013-03-05 12:23:56 följande:
    Men du har ju ingen aning om varför han har blivit gravid. Skydd som inte fungerat? Våldtäkt? Glömska/förtängning är också naturligt om än inte så lyckat.
    Om hon blivit våldtagen hoppas jag att det är det det första hon berättar o inte att hon kanske är gravid.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • tahira
    Thaleya1 skrev 2013-03-05 12:19:38 följande:
    Jobbigt, men ändå förståeligt. Jag hade faktiskt inte ens planerat att säga nått till min pappa, men min syster skvallrade för honom och han ringde upp inom 5 sekunder.
    Ja, och han lugnade sig sedan lite när han suttit och pratat med min pojkvän, och ytterligare när vi flyttat ihop och ordnat allting.

När vår son väl föddes satte han sig på första planet till Sverige och var uppenbart stolt över att ha blivit morfar. Och vår relation har blivit bättre än någonsin sedan jag också blev förälder
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Chanel no 5
    La Lola skrev 2013-03-05 12:25:56 följande:
    Om hon blivit våldtagen hoppas jag att det är det det första hon berättar o inte att hon kanske är gravid.
    Men det kan man verkligen inte ta för givet!
  • Thaleya1
    tahira skrev 2013-03-05 12:26:52 följande:
    Ja, och han lugnade sig sedan lite när han suttit och pratat med min pojkvän, och ytterligare när vi flyttat ihop och ordnat allting.

När vår son väl föddes satte han sig på första planet till Sverige och var uppenbart stolt över att ha blivit morfar. Och vår relation har blivit bättre än någonsin sedan jag också blev förälder
    Jo det förstår jag, sen verkar det ha gått bra för er också så han lär ju ha känt mer och mer trygghet med tiden. :)
  • La Lola
    Chanel no 5 skrev 2013-03-05 12:26:58 följande:
    Men det kan man verkligen inte ta för givet!
    Nä.
    Men jag hoppas innerligt att vi aldrig hamnar i nån av situationerna.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Chanel no 5
    La Lola skrev 2013-03-05 12:28:36 följande:
    Nä.
    Men jag hoppas innerligt att vi aldrig hamnar i nån av situationerna.
    Det gör nog de allra flesta föräldrar.
  • tahira
    Thaleya1 skrev 2013-03-05 12:27:55 följande:
    Jo det förstår jag, sen verkar det ha gått bra för er också så han lär ju ha känt mer och mer trygghet med tiden. :)
    Ja, det tror jag. Det var nog jobbigt för honom också, i och med att han bor i Kenya och inte varit fysiskt närvarande under mina sista uppväxtår också. Jag kan tänka mig att han kände en hel del skuld och inte riktigt visste hur han skulle hantera det.

Svärmor tyckte att det var väldigt roligt redan från början, även om hon försökte dölja det och säga att hon stöttade oss i vilket fall .
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Severus
    La Lola skrev 2013-03-05 12:25:56 följande:
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Thaleya1
    tahira skrev 2013-03-05 12:31:58 följande:
    Ja, det tror jag. Det var nog jobbigt för honom också, i och med att han bor i Kenya och inte varit fysiskt närvarande under mina sista uppväxtår också. Jag kan tänka mig att han kände en hel del skuld och inte riktigt visste hur han skulle hantera det.

Svärmor tyckte att det var väldigt roligt redan från början, även om hon försökte dölja det och säga att hon stöttade oss i vilket fall .
    Jaha jaa så kan det naturligtvis vara.

Kul med svärmor ;)
Svar på tråden (Skulle göra?) 15:åring sa att hon kanske var gravid?